Annonceindlæg fra EG A/S

Styr dit CRM fri af dødsspiralen

Customer Relation Managemt (CRM) lokker med øget kundeloyalitet, bedre serviceoplevelse, mersalg og strømlinede processer.

Men sådan går det ikke altid. Et kig på en lang række CRM-projekter i ind- og udland peger på, at fejlene ofte opstår i de indledende faser, når et nyt CRM-system skal opbygges.

Fordelene ved et velfungerende CRM-system er åbenlyse, og langt de fleste virksomheder arbejder derfor også med CRM på et mere eller mindre avanceret niveau. Ofte er der dog et stort spring mellem virksomhedernes CRM-setup og det potentiale, man styrede efter til at begynde med.

EG’s white paper ”Disse 11 skridt forbereder virksomheden på CRM”, undersøger baggrunden for de store uindfriede potentialer i danske og internationale virksomheders CRM-systemer. Det sker med afsæt i erfaringer fra en lang række projekter, både dem succes og dem, der ikke gik som ventet.

Værdiskabelse udebliver

En af konklusionerne er, at mange allerede fejler i de indledende faser. Værdiskabelsen udebliver og man havner i ”dødsspiralen”. Al erfaring viser, at implementeringen af et strømlinet og effektivt CRM-system kræver, at hele organisationen er med. Ellers ender man alt for nemt med kun at løse delopgaver, der måske giver lokale gevinster, men ikke indfrier det fulde potentiale. Ledelsen har måske brug for rapportering, sælgerne har brug for en kundedatabase, produktionen har brug at kende kundernes indkøbsvaner. Et effektivt CRM-system bør integrere alle disse behov, og derfor skal hele organisationen være med i projekteringen.

Forstå salgsprocessen i dybden

Dernæst skal man vide, hvad det er man sætter strøm til. En proces kan først effektiviseres og automatiseres, når den kendes i dybden. Derfor anbefaler EG, at man afdækker hele salgsprocessen, inden man begynder at tale teknologi. Frem med whiteboardet og skab en fælles forståelse i organisationen for, hvordan salg fungerer i jeres virksomhed.

Den øvelse vil også gøre det klart hvilke data, der skal bruges for at øge og effektivisere salgsarbejdet, og dermed er opbygningen af et nyt CRM-system allerede godt i gang.

EG tager i deres white paper skridtet videre og beskriver i 11 punkter de trin, der skal tages for at lægge fundamentet for et CRM-system, der udnytter alle synergier og potentialer i din virksomhed.

Download det gratis white paper her og kom godt fra start med dit næste CRM-projekt.

It-løsninger, der styrker din forretning og matcher din branche

EG er blandt Skandinaviens førende leverandører af it-løsninger, der skaber forretningsmæssig værdi for både små og store virksomheder. Vi har mere end 1.900 medarbejdere, som med deres viden og brancheindsigt bidrager til produktivitetsforbedringer hos vores kunder i Danmark, Norge og Sverige.

Kontaktinfo:

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter
Reportage: Tag med til Akihabara, der har været kendt som Tokyos elektriske bydel. Kvarterets gamle omdømme er under pres. De gamle boder med komponenter til selvbyggerne er kommet kraftigt i undertal, mens de nye nørder er rykket ind.
Computerworld
SSD står overfor et stort teknologisk spring: Nu kommer næste generation - og den er stærkt forbedret
SSD-diske står overfor et af de store teknologiske spring med udviklingen af næste generations teknologi.
CIO
Allersidste opdatering på vej: Om en uge er det slut med stor-version af Windows 10 - skynd dig at opdatere
Om en uge er det slut for altid med den første store udgave af Windows 10, som Microsoft efter 29 måneder ikke længere vil supportere.
Job & Karriere
Vil strejkende it-folk kunne lægge hele Statens It ned? "Det har vi ingen kommentarer til," lyder den kryptiske melding fra Statens It
50 it-medarbejdere hos Statens It truer med at nedlægge arbejdet i sympatistrejke. Vil det betyde, at Statens It går ned?
Statens It nægter at svare.
White paper
Hvilken slags CRM understøtter bedst din forretning?
Hvordan vælger jeg det rigtige CRM-system? Hvad skal jeg prioritere? Denne guide giver dig et solidt grundlag for at vælge det CRM-system, der understøtter netop din virksomhed og jeres processer bedst – og som støtter op om arbejdet med bl.a. salg, marketing og service gennem den samlede kunderejse. Du får også konkrete og brugbare tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at CRM bliver en naturlig og selvfølgelig del af dine medarbejderes dagligdag. Hvilket jo er grundlaget for, at det samlede CRM-projekt bliver til en succes.