Annonceindlæg fra EG A/S

Styr dit CRM fri af dødsspiralen

Customer Relation Managemt (CRM) lokker med øget kundeloyalitet, bedre serviceoplevelse, mersalg og strømlinede processer.

Men sådan går det ikke altid. Et kig på en lang række CRM-projekter i ind- og udland peger på, at fejlene ofte opstår i de indledende faser, når et nyt CRM-system skal opbygges.

Fordelene ved et velfungerende CRM-system er åbenlyse, og langt de fleste virksomheder arbejder derfor også med CRM på et mere eller mindre avanceret niveau. Ofte er der dog et stort spring mellem virksomhedernes CRM-setup og det potentiale, man styrede efter til at begynde med.

EG’s white paper ”Disse 11 skridt forbereder virksomheden på CRM”, undersøger baggrunden for de store uindfriede potentialer i danske og internationale virksomheders CRM-systemer. Det sker med afsæt i erfaringer fra en lang række projekter, både dem succes og dem, der ikke gik som ventet.

Værdiskabelse udebliver

En af konklusionerne er, at mange allerede fejler i de indledende faser. Værdiskabelsen udebliver og man havner i ”dødsspiralen”. Al erfaring viser, at implementeringen af et strømlinet og effektivt CRM-system kræver, at hele organisationen er med. Ellers ender man alt for nemt med kun at løse delopgaver, der måske giver lokale gevinster, men ikke indfrier det fulde potentiale. Ledelsen har måske brug for rapportering, sælgerne har brug for en kundedatabase, produktionen har brug at kende kundernes indkøbsvaner. Et effektivt CRM-system bør integrere alle disse behov, og derfor skal hele organisationen være med i projekteringen.

Forstå salgsprocessen i dybden

Dernæst skal man vide, hvad det er man sætter strøm til. En proces kan først effektiviseres og automatiseres, når den kendes i dybden. Derfor anbefaler EG, at man afdækker hele salgsprocessen, inden man begynder at tale teknologi. Frem med whiteboardet og skab en fælles forståelse i organisationen for, hvordan salg fungerer i jeres virksomhed.

Den øvelse vil også gøre det klart hvilke data, der skal bruges for at øge og effektivisere salgsarbejdet, og dermed er opbygningen af et nyt CRM-system allerede godt i gang.

EG tager i deres white paper skridtet videre og beskriver i 11 punkter de trin, der skal tages for at lægge fundamentet for et CRM-system, der udnytter alle synergier og potentialer i din virksomhed.

Download det gratis white paper her og kom godt fra start med dit næste CRM-projekt.

It-løsninger, der styrker din forretning og matcher din branche

EG er blandt Skandinaviens førende leverandører af it-løsninger, der skaber forretningsmæssig værdi for både små og store virksomheder. Vi har mere end 1.900 medarbejdere, som med deres viden og brancheindsigt bidrager til produktivitetsforbedringer hos vores kunder i Danmark, Norge og Sverige.

Kontaktinfo:

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"
Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
It-fagforbund rasler med sablerne over for IBM: Kræver overenskomst til 300 fyringstruede KMD-medarbejdere
It-fagforbundene Prosa og HK kræver nu, at de 300 fyringstruede KMD-medarbejdere, der den 1. oktober bliver virksomhedsoverdraget til IBM, bliver sikret med en overenskomst. Hvis kravene ikke bliver efterkommet, kan det ende med en faglig tvist, lyder det fra Prosa.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.