Annonceindlæg fra EG A/S

Styr dit CRM fri af dødsspiralen

Customer Relation Managemt (CRM) lokker med øget kundeloyalitet, bedre serviceoplevelse, mersalg og strømlinede processer.

Men sådan går det ikke altid. Et kig på en lang række CRM-projekter i ind- og udland peger på, at fejlene ofte opstår i de indledende faser, når et nyt CRM-system skal opbygges.

Fordelene ved et velfungerende CRM-system er åbenlyse, og langt de fleste virksomheder arbejder derfor også med CRM på et mere eller mindre avanceret niveau. Ofte er der dog et stort spring mellem virksomhedernes CRM-setup og det potentiale, man styrede efter til at begynde med.

EG’s white paper ”Disse 11 skridt forbereder virksomheden på CRM”, undersøger baggrunden for de store uindfriede potentialer i danske og internationale virksomheders CRM-systemer. Det sker med afsæt i erfaringer fra en lang række projekter, både dem succes og dem, der ikke gik som ventet.

Værdiskabelse udebliver

En af konklusionerne er, at mange allerede fejler i de indledende faser. Værdiskabelsen udebliver og man havner i ”dødsspiralen”. Al erfaring viser, at implementeringen af et strømlinet og effektivt CRM-system kræver, at hele organisationen er med. Ellers ender man alt for nemt med kun at løse delopgaver, der måske giver lokale gevinster, men ikke indfrier det fulde potentiale. Ledelsen har måske brug for rapportering, sælgerne har brug for en kundedatabase, produktionen har brug at kende kundernes indkøbsvaner. Et effektivt CRM-system bør integrere alle disse behov, og derfor skal hele organisationen være med i projekteringen.

Forstå salgsprocessen i dybden

Dernæst skal man vide, hvad det er man sætter strøm til. En proces kan først effektiviseres og automatiseres, når den kendes i dybden. Derfor anbefaler EG, at man afdækker hele salgsprocessen, inden man begynder at tale teknologi. Frem med whiteboardet og skab en fælles forståelse i organisationen for, hvordan salg fungerer i jeres virksomhed.

Den øvelse vil også gøre det klart hvilke data, der skal bruges for at øge og effektivisere salgsarbejdet, og dermed er opbygningen af et nyt CRM-system allerede godt i gang.

EG tager i deres white paper skridtet videre og beskriver i 11 punkter de trin, der skal tages for at lægge fundamentet for et CRM-system, der udnytter alle synergier og potentialer i din virksomhed.

Download det gratis white paper her og kom godt fra start med dit næste CRM-projekt.

It-løsninger, der styrker din forretning og matcher din branche

EG er blandt Skandinaviens førende leverandører af it-løsninger, der skaber forretningsmæssig værdi for både små og store virksomheder. Vi har mere end 1.900 medarbejdere, som med deres viden og brancheindsigt bidrager til produktivitetsforbedringer hos vores kunder i Danmark, Norge og Sverige.

Kontaktinfo:

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Ny Chrome-version kan føre til et gennembrud for PWA'erne: Google og Microsoft satser på denne nye type apps
Progressive web apps - eller PWA’er - kommer du til at høre meget mere til. Både Microsoft og Google har kastet deres kærlighed på disse apps. Se her, hvad de to selskaber ser i PWA’erne.
Computerworld
Google indfører Android-gebyr efter kæmpe EU-bøde: Android-producenter skal nu betale for brug af Google-tjenester
Efter sommerens kæmpe EU-bøde indfører Google licensbetaling for Android-producenters brug af blandt andet Play Store. Men "Android vil forblive gratis og open source," lyder det fra selskabet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Sådan flytter du din Dynamics løsning i skyen
I dette Whitepaper fokuseres der på hvordan din virksomheds eksisterende Dynamics CRM on-premise løsning kan flyttes i skyen til en Microsoft Dynamics 365 online platform, og hvilke fordele og ulemper der er ved det i forhold til On-premise. Der er i dag bred enighed om, at en online løsning er langt mere omkostningseffektiv og lettere at drifte samtidig med, at den giver betydelig flere fordele i forhold til funktionalitet. Hent dit Whitepaper i dag, og bliv klogere på de næste skridt i processen.