Annonceindlæg fra EG A/S

Styr dit CRM fri af dødsspiralen

Customer Relation Managemt (CRM) lokker med øget kundeloyalitet, bedre serviceoplevelse, mersalg og strømlinede processer.

Men sådan går det ikke altid. Et kig på en lang række CRM-projekter i ind- og udland peger på, at fejlene ofte opstår i de indledende faser, når et nyt CRM-system skal opbygges.

Fordelene ved et velfungerende CRM-system er åbenlyse, og langt de fleste virksomheder arbejder derfor også med CRM på et mere eller mindre avanceret niveau. Ofte er der dog et stort spring mellem virksomhedernes CRM-setup og det potentiale, man styrede efter til at begynde med.

EG’s white paper ”Disse 11 skridt forbereder virksomheden på CRM”, undersøger baggrunden for de store uindfriede potentialer i danske og internationale virksomheders CRM-systemer. Det sker med afsæt i erfaringer fra en lang række projekter, både dem succes og dem, der ikke gik som ventet.

Værdiskabelse udebliver

En af konklusionerne er, at mange allerede fejler i de indledende faser. Værdiskabelsen udebliver og man havner i ”dødsspiralen”. Al erfaring viser, at implementeringen af et strømlinet og effektivt CRM-system kræver, at hele organisationen er med. Ellers ender man alt for nemt med kun at løse delopgaver, der måske giver lokale gevinster, men ikke indfrier det fulde potentiale. Ledelsen har måske brug for rapportering, sælgerne har brug for en kundedatabase, produktionen har brug at kende kundernes indkøbsvaner. Et effektivt CRM-system bør integrere alle disse behov, og derfor skal hele organisationen være med i projekteringen.

Forstå salgsprocessen i dybden

Dernæst skal man vide, hvad det er man sætter strøm til. En proces kan først effektiviseres og automatiseres, når den kendes i dybden. Derfor anbefaler EG, at man afdækker hele salgsprocessen, inden man begynder at tale teknologi. Frem med whiteboardet og skab en fælles forståelse i organisationen for, hvordan salg fungerer i jeres virksomhed.

Den øvelse vil også gøre det klart hvilke data, der skal bruges for at øge og effektivisere salgsarbejdet, og dermed er opbygningen af et nyt CRM-system allerede godt i gang.

EG tager i deres white paper skridtet videre og beskriver i 11 punkter de trin, der skal tages for at lægge fundamentet for et CRM-system, der udnytter alle synergier og potentialer i din virksomhed.

Download det gratis white paper her og kom godt fra start med dit næste CRM-projekt.

It-løsninger, der styrker din forretning og matcher din branche

EG er blandt Skandinaviens førende leverandører af it-løsninger, der skaber forretningsmæssig værdi for både små og store virksomheder. Vi har mere end 1.900 medarbejdere, som med deres viden og brancheindsigt bidrager til produktivitetsforbedringer hos vores kunder i Danmark, Norge og Sverige.

Kontaktinfo:

Vil du vide mere om annonceindlæg?

Premium
Microsoft med klar melding til sine 3.000 danske partnere: "Overlæggeren er, at det er cloud or nothing at all"
Interview: Tiderne, hvor du som Microsoft-partner bare kunne sælge nogle licenser og have succes med det, er forbi. Hvis du vil være en af de hotteste partnere hos Microsoft, skal du bevise overfor partnerdirektør Claus Jul Chrisitansen, at du er klar til at basere hele din forretning på cloud.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Er din Citrix monitorering klar til virtuelle Apps og desktops 7.x?
Citrix XenApp 6.5 nåede End-of-Life (EoL) d. 30. juni 2018 og det betyder at organisationer rundt i hele verden er ved at skifte til Citrix Virtual Apps og Desktops 7.x, som blev udgivet første gang i 2013. Der er siden tilføjet et hav af nye funktionaliteter og udvidelser. Hvis du og din virksomhed endnu ikke har opgraderet til den nye version, kan det kraftigt anbefales at I gør det, for at kunne drage fordel af alle de nye muligheder. I dette whitepaper gennemgår vil netop forskelle, nyheder og muligheder og ikke mindst de åbenlyse gevinster der ligger og venter ved at opgradere.