Avatar billede Steen Seniormester
19. maj 2016 - 11:01 Der er 11 kommentarer

Windows 10 - tilladelser til programmer

Er træt af denne popup der altid spørg om" Vil du tillade at denne app, som er fra ukendt udgiver, foretager ændringer på computeren ?"

Hvordan disabler jeg denne besked ?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2016 - 14:05 #1
højreklik på windows i venstre/bund, og vælg kontrolpanel. Der går du ind på Brugerkonti, og 'rediger indstillingerne for kontrol af brugerkonti' - jeg har selv sat skyderen helt i bund.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2016 - 14:10 #2
Hvis det er UAC du mener. Det er en del af sikkerheden i Windows. Så hacker ikke kan installere programmer
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2016 - 17:24 #3
Hvis en bruger alligevel trykker uhæmmet på accepter knappen når vinduet popper op, så kan denne "Windows sikkerhed" vel ikke bruges til meget ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2016 - 18:42 #4
UAC er ikke en sikkerhed - det er lige så dumt i konstruktionen, som EU's cookie-accept på samtlige sites - ingen læser det, og alle klikker 'ok'.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2016 - 19:02 #5
Lige netop claes57 :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2016 - 15:19 #6
#3 #4 Så er det ikke sikkerheden der er noget galt med,- men brugeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2016 - 19:11 #7
#6 hvis man kunne have blind tiltro til brugeren, så ville bruger aldrig finde på at klikke på noget ukendt - den bruger har jeg bare ikke mødt endnu, så enten stoppes muligheden før, eller også har man et system, der fanger gums tidligt. At en bruger skal klikke 'ok' mange gange dagligt, og hver gang læse hele beskrivelsen igennem og tage stilling til den juridiske tekst, er umuligt at arbejde med.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 03:24 #8
Bor du på en institution.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 08:52 #9
Tråden handler om UAC
Avatar billede Steen Seniormester
24. maj 2016 - 00:39 #10
læg et svar og der er point
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 18:51 #11
svar