23. juni 2016 - 11:16 Der er 1 kommentar

Icotera IGW3000 Modem/router kun 1/4 lan porte virker?

Hejsa, jeg har fibernet hos Stofa og dermed også en Icotera modem/router da det er hvad man får med. Jeg gik i går og fiflede lidt med at forbinde nogle ting med netværkskabel og opdager så at det kun er den første LAN port der virker, uanset hvad. Undrer mig lidt over det da LAN port 2-4 aldrig er blevet brugt. Jeg skrev så i dag ind til Stofas livechat og fik at vide at den første ud af de 4 lan porte er til internet og de 3 resterende LAN porte er "Til fjernsyn" jeg skriver til ham manden jeg chatter med at det lyder lidt mærkeligt, først fordi at en producent ikke ville være dum nok til at putte 1 brugbar lan port på et modem, da 4 egentligt allerede er meget lidt. Desuden er det også mærkeligt, fordi det slet ikke stemmer overens med manualer fundet til Modemet. Så ville vide om der er nogen af jer som har erfaring med denne her boks?
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2016 - 18:28 #1
Stofa kører formentlig med custom config/firmware og de resterende porte er låst til et andet vlan som bruges til iptv. Så medmindre du kan få overtalt dem til at ændre i config, så smid en switch på.