Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juli 2016 - 14:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan man bruge iTunes til ?

Min ene svigersøn, spurgte mig, om han måtte installere iTunes på min bærbare.

Fordi han skulle ordne noget med min kones telefon.

Det fik han så gjort.

Jeg tænkte på at slette iTunes igen (da jeg ikke, normalt, bruger den).

Men jeg kom til at tænke på,  om han skulle bruge iTunes, igen, en anden gang. Måske ?

Og hvad kan man ellers bruge iTunes til ?

Jeg har ikke selv, sådan en telefon -

Men kan jeg brige iTunes til noget (andet end det med telefonen) ???

Har ikke sat mig ind i det ...

Venlig Hilsen Jørn *
30. juli 2016 - 14:50 #1
Hej Jørn,

Itunes er også en musikafspiller/videoafspiller hvor man kan organisere sin musiksamling/videosamling i og evt. købe musik/video via apples online butik. Man kan også abonnere på podcasts som er lydclips som gør at man f.eks. kan høre en masse radioudsendelser efter behov - fra også danske radiostationer.

For din svigersøn er den vigtigste funktion nok at man kan bruge Itunes til at tage backup af alt på Ipads og Iphones over på ens bærbar/stationær. Derudover bruges den nogen gange til at opdatere ipads og iphones med nyt operativsystem fordi det nogen gange giver problemer at gøre direkte via WIFI - fordi telefonen ikke har plads nok.

Det var nogenlunde det :-)

Jeg går ikke udfra at man sletter en evt. backup hvis man sletter itunes, men spørg alligevel din svigersøn før du sletter den. Han kan jo bare installere den igen, hvis han får brug for det igen.

Mvh. Maya
30. juli 2016 - 14:53 #2
Man kan også streame musik og film til andre enheder fra sin PC f.eks. til et TV som er tilsluttet en Apple TV boks. Som beskrevet her:
https://support.apple.com/en-us/HT202190
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. august 2016 - 09:20 #3
T*A*K, Maya.

Jeg spørger Nicholas, min svigersøn, før jeg sletter noget ...