Avatar billede DanielD Novice
19. august 2016 - 18:39 Der er 5 kommentarer

Seagate Central

Hejsa!

Jeg har lige fået en Seagate Central på mit netværk og det fungere som umiddelbart fint. Det eneste der irritere mig er at når jeg bruger det program der følger med til at lave backup laver den en masse mapper før jeg kan komme ind på selve den fil jeg vil lave en backup af fordi den på computeren ligger sådan her:

ftp://xxx.xxx.xxx.xxx/Public/Seagate%20Dashboard%202.0/DANIEL/Daniel/Backup/86ee0406-bb3c-41b5-bdc6-3f374d506672/20160819_100005_Daniel1/C/Users/Daniel%20Danholt/Desktop/

Findes der et andet backup program som kan ligge den mappe jeg vælger direkte over på mit netværksdrev? sådan den vil ligge sådan:

ftp://xxx.xxx.xxx.xxx/Mappe

Problemet ligger i når jeg skal åben filerne fra min mobil skal jeg trykke mig igennem en masse mapper.

Det næste problem er at jeg godt kan få adgang til filerne igennem browseren og stifinder hvis jeg skriver ftp:// og så adressen men hvis jeg bruger filezilla eller totalcommander vil de have jeg skal skrive en kode hvilket der ikke er på den mappe jeg skal bruge. Hvis jeg logger ind med min bruger og kode kommer den ikke ind på den mappe som alle kan se men min private mappe og det virker også fint nok.

Jeg har fast ip adresse og jeg kan sagtens tilgå begge mapper "udefra" igennem browseren og stifinder da jeg har åbnet for adgang derigennem.

håber det giver mening og i kan hjælpe
mvh Daniel
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. august 2016 - 21:34 #1
Hvad OS kører du ?
Avatar billede DanielD Novice
19. august 2016 - 21:37 #2
windows 10
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. august 2016 - 07:29 #3
Kunne du måske overveje noget synctoy ?
Avatar billede DanielD Novice
10. september 2016 - 17:53 #4
Hej jakob.

Det er ikke en mulighed når det skal være over ftp. det virker fint lokalt men ikke udefra.

jeg har sat en raspberry pi op med owncloud i stedet og det tror jeg virker meget bedre. :)

ellers tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2016 - 15:01 #5
Jeg mener da godt synctoy kan klare at arbejde over ftp ?