Avatar billede Steen Seniormester
23. august 2016 - 00:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til NAT indstillinger i ASUS router

Er i gang med at få en ASUS RT-AC3200 konfigureret, men er i tvivl om disse punkter skal være enable eller disable.

Der står følgende:

Fjerndatanetværk - NAT-gennemgang

Aktiver NAT-gennemgang for at tillade en Virtual Private Network (VPN)-forbindelse igennem routeren til netværksklienterne.

PPTP-gennemgang     = Enable
L2TP-gennemgang      = Enable
IPSec-gennemgang      = Enable
RTSP-gennemgang      = Enable
H.323-gennemgang     = Enable
SIP-gennemgang              = Enable
Skal PPPoE-videresendelse aktiveres      = disable
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2016 - 21:06 #1
Ikke 100% sikker på hvad nogen af dem betyder, nogen har jeg dog styr på - jeg ville disable alt, og så se om du kan fortsatte med det du plejer at gøre derhjemme.
Så vidt jeg kan se, bruges disse protokoller ikke til almindeligt netværksbrug (dvs. streaming og browsing) - det er noget helt andet, hvis du skal lave en vpn-forbindelse eller lignende til din arbejdsplads, eller downloader (der er tale om andet download en simple filer i Internet explorer..)
Avatar billede Steen Seniormester
24. august 2016 - 10:28 #2
Jeg prøver at lave dem køre for at s om det giver problemer...  Tak for dit indlæg Thomas S