Avatar billede StefanF Praktikant
24. august 2016 - 07:54 Der er 9 kommentarer

Iphone 6 vedhæfter ikke billeder som fil - men indsætter dem i mail

Måske har jeg en Apple-ekspert på linjen som kan hjælpe mig med følgende:

Når jeg tager et billede på Iphone 6 og sender det via e-mail, så indsættes fotoet i mailen.

Jeg er interesseret i at fotos bliver vedhæftet som fil - og ikke indsat i mailen. Således skal der klikkes på de vedhæftede filer for at åbne billedet. Både på PC og på Iphone-mail.

Jeg har tidligere oplevet at billeder automatisk blev vedhæftet som filer, så jeg tænker at jeg har fået pillet ved en indstilling.

Det er ca. en måned siden, at min telefon begyndte at gøre dette.
Håber på jeres hjælp.

Bedste hilsner Stefan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. august 2016 - 09:10 #1
Hej.

  Jeg prøvede lige på min egen - den reagerer på samme måde, så mon ikke det er en "feature", de har ændret hen ad vejen?

De bedste hilsner
Avatar billede StefanF Praktikant
24. august 2016 - 12:41 #2
Hej CRKrogh,

Tak for meldingen, det kan du måske have ret i.
Måske er der andre der har et bud.

Bh Stefan
Avatar billede nemlig Professor
24. august 2016 - 15:17 #3
Hejsa. Jeg har lige prøvet at vedhæfte et foto på min iPhone og derefter sendt mailen til min private mailadresse.

Når jeg på min PC og i Outlook ser mailen, så er fotoet vedhæftet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. august 2016 - 14:05 #4
Altså som en vedhæftet fil, ikke indlejret i mailen?

Mystisk - hvilken version af IOS sender du fra? Jeg kører 9.3.4
Avatar billede StefanF Praktikant
06. september 2016 - 17:43 #5
Hej igen

Jeg har nu forsøgt at slette min mail på min telefon, for derefter at installere den igen.
Jeg har både forsøgt at installere den som Outlook og Hotmail (hotmail vælges under "anden mail", hvorefter telefonen selv angiver det som en Hotmail.

Det har desværre ikke givet andre resultater. Billeder bliver stadig "indlejret" / indsat i mailen. Både på PC og på Iphone.

Min software er ajour - iOS 9.3.5.

Det er spøjst!
Håber stadig på lidt hjælp. Tak for jeres feedback so far.

/Stefan
Avatar billede nemlig Professor
06. september 2016 - 18:23 #6
Bare lige for at præcisere......
Jeg oplever det samme med min iPhone 6s (som også er opdateret), men når jeg sender til en af min mailadresser, og vil se mailen i Outlook, så er fotoet vedhæftet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. september 2016 - 19:51 #7
Nu prøvede jeg også lige fra min egen 6+ (9.3.5) og ser præcist det samme som #6.
På iPhone er fotoet indlejret i mailen og på PC'en er det en vedhæftet fil.
Avatar billede StefanF Praktikant
06. september 2016 - 20:24 #8
Tak for feedback. Hmmm, det var Sørens.

Har lige åbnet min Hotmail på PC i webbrowser fremfor Outlook. Samme resultat. Indlejret.

Jeg må næsten lade det ligge, tror jeg.
Avatar billede Chaplin Praktikant
26. januar 2018 - 10:26 #9
Jeg har knækket koden, det er apple mailen der forhindrer det!!!!
Hent og installer Outlook APP - opret en eller flere e-mail konti
og send derfra:
1. vælg fotos/filer der skal sendes
2. Tryk på opload
3. Vælg Outlook app i stedet for Apple mail,
og vupti - så sendes de som vedhæftede filer

God fornøjelse
John P