Avatar billede Dan Hansen Juniormester
29. august 2016 - 12:01 Der er 6 kommentarer

Tæl antal dubletter

Hej Alle,

Har en kolonne (A) som indeholder en masse mailadresser.

Jeg har fået den til at betinget formatere cellerne, så alle dubletter fremhæves.

Men jeg vil faktisk gerne tælle hvor mange dubletter der findes.

Fx.

test@test.dk
prove@prove.dk
test4@test.dk

Her vil jeg bare gerne vide, at der er 2 - altså at den ikke tæller hvor mange gange de fremgår som dublet, men at der er 2 mailadresser i denne liste som er der mere end en gang.

På forhånd tak :)
Avatar billede ebea Ekspert
29. august 2016 - 12:50 #1
Med Formlen herunder, kan du få vist alle de linjer i A kolonnen, som indeholder 2 email adresser, ved at indsætte i tilfældet her, i B1 og kopier ned.
=TÆL.HVIS($A$1:A1;A1)=2

Så kan du hvis du vil, tælle antallet af disse, ved brug af:
=TÆL.HVIS(K1:K20;"SAND")
Avatar billede jens48 Ekspert
29. august 2016 - 13:34 #2
Hvis du ønsker a tælle antallet af dubletter i området A1:A10 kan du bruge denne formel:

=COUNTA(A1:A10)-SUMPRODUCT(1/COUNTIF(A1:A10;A1:A10))

På dansk:

=TÆLV(A1:A10)-SUMPRODUKT(1/TÆL.HVIS(A1:A10;A1:A10))
Avatar billede ebea Ekspert
29. august 2016 - 14:28 #3
Et lille eksempel. Med betinget formatering, og også som talte antal, lig 2 eller over.
https://www.dropbox.com/s/djp85gqa4c8m5yk/t%C3%A6l-dubletter.xlsx?dl=0
Avatar billede cr_hansen Novice
03. september 2018 - 17:55 #4
Hej.
Jeg har forsøgt mig med
=TÆLV(A1:A10)-SUMPRODUKT(1/TÆL.HVIS(A1:A10;A1:A10))

Men den medtæller de tomme celler pga. at disse tomme celler også indeholder en formel, dog ingen værdi. Jeg kopierede kun værdierne ind i mit Excel, men det virker stadig ikke. Jeg har prøvet at lave en regel for at fjerne indholdet i de tomme celler, men uden held.

Er der nogen, som har et godt råd?
Avatar billede ebea Ekspert
03. september 2018 - 18:29 #5
Det er altid en god ide, at starte et nyt spørgsmål, istedet for at hoppe ind i et tidligere, som tilmed er flere år tilbage!
Det er ikke rigtig klart, om du blot skal tælle, eller det er andet. Men tælle værdier, minus formler kan gøres på flere måder; her er en mulighed:
=SUM(TÆL.HVIS(A1:A10;{">0";""}))
Avatar billede cr_hansen Novice
03. september 2018 - 18:37 #6
Ja, det har du ret i. Jeg har oprettet et nyt spørgsmål:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1025038