Avatar billede Lasse H Novice
30. september 2016 - 16:18 Der er 1 løsning

problemer med større end og mindre end

Jeg har en tabel med værdier der skal ganges ind i en formel efter hvad min variable værdi tastes til at være.

prøver at skrive formeleksempel da jeg godt kan finde ud af den første
y=kvrod(2)*k*x
x er den jeg taster og k er en værdi der hører til x efter hvor stor x er.

x<=1500 er k=1
er x imellem 1500 og 3000 er k=1,044 osv.
Jeg kan ikke finde ud af at taste et led der er imellem en værdi.

på forhånd tak.
Ville gerne sende billede af tabellen, eller sende excelarket, men ved ikke om man kan herinde?

-Lasse
Avatar billede jens48 Ekspert
30. september 2016 - 16:50 #1
Hvis x står i A1 kan formelen for eksempel se således ud:

=1*(A1<=1500)+1,044*(A1>1500)*(A1<=3000)

Hvis der er mange intervaller vil det nok være lettere med et opslag i en tabel.