Avatar billede jalved Ekspert
01. oktober 2016 - 19:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Passer strømforsyningen fra en bærbar på en anden?

Hej,

Strømforsyningen til min ene bærbare er gået i stykker.

Jeg har en anden, hvor stikket dog ikke passer og vil derfor købe sådan en omformer til selve stikket (det stik, der går computeren) i stedet for at købe en helt ny strømforsyning. Det er en bærbar, der alligevel kun bruges sjældent.

Køber jeg bare en omformer og ser, om det andet strømstik kan lade computeren op? Eller skal jeg passe på med ikke at brænde noget af - eller kan risikere, at der ikke er power nok på?

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal kigge efter. Men det er sikkert ret enkelt at svare på.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2016 - 19:35 #1
Du skal tjekke at forsyningen har samme volt  som den der er brændt af.
At den yder mere i ampere betyder ikke noget.
Vil ikke bruge en der er væsentlig mindre i styrke end den gamle.

Har set flere steder man kan købe brugte forsyninger.
QXL har en del af dem. DBA sikkert også. Og en der er beregnet til computeren vil altid være det bedste valg.
Avatar billede jalved Ekspert
01. oktober 2016 - 19:50 #2
Ok, jeg vil tjekke det med volt. Også godt tip med at købe et brugt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2016 - 19:53 #3
Velbekomme :-)