Avatar billede tinem Novice
02. oktober 2016 - 11:03 Der er 5 kommentarer

Youtube filnavne

Jeg har lavet en YouTube video af min app og sendt link ud til folk. Hvis jeg nu vælger at lave en "bedre" video af denne app, så kan man ikke udskifte den første, her tænker jeg på filnavnet som folk jo har tidligere? Hvad gør man så?
Avatar billede eurositi Ekspert
02. oktober 2016 - 12:42 #1
Nøw problemo...

- Log ind på din YouTube konto (hvis du ikke allerede er det).
- Klik på dit ikon i højre hjørne af YouTube siden.
- Vælg "Skaberstudie".
- Vælg en video fra listen ved at klikke på "Redigér"-knappen.
- På den følgende skærm kan du ændre alle oplysninger, f.eks. overskrift og beskrivelse til den pågældende video.
Avatar billede tinem Novice
02. oktober 2016 - 13:13 #2
Tror du misforstår mig. Jeg mener i et link som man har delt er der jo både tal og bogstaver til specielt DENNE video, men hvis jeg laver en ny så får denne jo andre tal og bogstaver i linket, og kan vel ikke erstatte den anden?
Avatar billede eurositi Ekspert
02. oktober 2016 - 13:25 #3
Det simple svar: Nej, URL'en er tildelt af YouTube. Du kan ikke give en helt ny uploadet video samme URL. Det eneste, du kan gøre, hvis du vil bevare URL'en, er at benytte YouTubes egne redigeringsværktøjer på den eksisterende video.
Hvis ikke det er nok, må du udsende et nyt link (URL) til modtagerne.
Avatar billede tinem Novice
03. oktober 2016 - 08:42 #4
Det vil jeg så sige er et minus ved YouTube. Dette kan man jo godt med andre videoer lavet med andet software. Men ellers er der jo en masse godt ved YouTube.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. oktober 2016 - 08:57 #5
Det ved jeg ikke om det er. Tänk hvis du laver en video der f ex handler om hvordan man laver verdens bedste havregröd og sender det ud til diverse mennesker. Så skifter du filmen ud til en reklame om noget helt andet eller endnu värre, et eller andet perverst materiale. Så når Fru Jensen skal ind og se hvordan man lavede den dejlige havregröd så kommer der pludselige en reklame for oliefiltrer eller en film om hvordan man nu laver börn eller hvad som helst.