Avatar billede Anette Novice
12. oktober 2016 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Panelet sider i Indesign har ændret sig

Mit panel "sider" i Indesign har ændret udseende. Jeg mangler den "menu" som ligger i bunden med genvejsikoner til skraldespand - kopier side osv. Samtidig er min oversigt i panelet låst fast, så jeg kan ikke scrolle ned og se siderne i dokumentet. Hvordan er det lige, at jeg genskaber til standard?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. oktober 2016 - 17:13 #1
Jeg kan ikke finde nogen indstilling, som giver det, du beskriver. Den ville heller ikke kunne bruges til noget som helst.
Jeg tror, at din InDesign installation har fået en fejl og skal geninstalleres.
Hvilken version af InDesign? Er det kun paletten "sider" der har fejlen?
Avatar billede Anette Novice
12. oktober 2016 - 17:56 #2
Hej Finn - Jeg bruger CS6. Det er kun panelet Sider som fejler. Ingen øvrige har ændret sig. Jeg har self. prøvet at lukke ned og op igen. Trække den ud af paletten - sætte ind igen osv. Det er ikke kun et problem når jeg åbner et nyt dokument, men den slår også igennem på gamle dokumenter, hvor f.eks. farvekoder jo ellers holder fast i indstillinger som kan variere fra dokument til dokument, så er min "sider" palette defekt i alle dokumenter.Gamle såvel som nyoprettede.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. oktober 2016 - 18:27 #3
Det tyder endnu mere på, at det ikke er en indstilling, men at InDesign er beskadiget.
Avatar billede Anette Novice
12. oktober 2016 - 19:07 #4
Ja, du har sikkert ret. Tak for hjælpen