Avatar billede haastrup Novice
22. oktober 2016 - 10:27 Der er 1 løsning

Tælle og sammenligne værdier fra to forskellige ark

Hej Eksperter,

Det er egentlig Google Docs og ikke Excel, men de skulle begge have formler der kan klare opgaven.

Desværre er jeg ikke ligeså god som jer til lige at kværne en formel sammen, så jeg håber i hjælpe.

Data i arket kan godt rykkes rundt hvis det vil gøre programmeringen af formlen lettere at konstruere.

Undskyld det lange spørgsmål, men det er for at forklare så grundigt som muligt.

Her er link til at kunne se regnearket:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/12kMh-7wQ3EtNVkF-jcC-QC7MLIXcr3KW25OIqkElQ1I/edit?usp=sharing

I arket "Excercises" har jeg en liste over øvelser som træner specifikke evner.

Der er defensive, offensive og fitness øvelser. 8 stk i hver kategori arrangeret i kolonner.

Disse øvelser træner hver nogle evner, f.eks. træner den første defensive øvelse (kolonne B): Tackling, Marking, Positioning, Bravery og Aggression

Hvert hold har nogle spillere som bruger visse af disse evner og mit håb er at kunne automatisere det på den måde så man, når man selv har indtastet hvilke evner spilleren bruger, at formlen så kan sammenligne fra træningsøvelserne i ark "Excercises" med det specifikke holds ark, f.eks. "FaKinSuPah" og fortælle hvor mange af evnerne i netop denne øvelse lige præcis denne spiller benytter.

I arket "FaKinSuPah" har jeg opstiillet evnerne og sat kryds i de evner som de individuelle spillere bruger.

F.eks. bruger A. Conti, i de defensive evner  TA (Tackling), MA (marking), PO (positioning) og BR (Bravery) etc.

Eksempel:
Række 6 og række 8 i FaKinSuPah arket, har jeg markeret med grønt i evnerne der bliver brugt i den defensive øvelse 1 (TAckling, MArking, POsitioning, BRavery og AGgression)
Spilleren på række 6 bruger alle 5 som det ses markeret med krydser, og derfor 100 (%) som det ses i kolonne AO

Spilleren på række 8 bruger 4 ud af de 5 øvelser, og derfor 80 (%)

Formlen skal trække de evner der bliver brugt i øvelsen fra "excercises" arket op imod de evner som spilleren bruger og smide resultatet (gerne i %) i AO kolonnen for den defensive øvelse 1, AP kolonnen for den defensive øvelse 2 osv.

Håber det giver mening når det læses ligesom det gav mening da jeg skrev det.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mange hilsner
Allan
Avatar billede haastrup Novice
23. oktober 2016 - 05:23 #1
Måske for kringlet et setup. Har gået den simple vej og gået udenom at hente data fra det eksterne ark og bare sat det op med countblank.