Avatar billede erikrn Juniormester
10. november 2016 - 21:17 Der er 6 kommentarer

er hjælp mulig - jeg vil ændre på ca. 3000 htm-sider

Hej
Programmet der dannede de mange sider er fra 1990'erne og kan ikke køre mere og noget nyt program gør desværre ikke siderne pænere.
Så jeg vil godt lave en ændring, den samme ændring, på alle siderne, bl.a. indsætte en linje med noget css og ændre 3 knapper.
Kan det lade sig gøre på en nem måde ?

Med venlig hilsen
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2016 - 21:30 #1
Jeg tvivler på at der findes noget færdigt software, der kan gøre det, men an på hvad du vil have lavet, burde det være rimelig trivielt at skrive et lille script til at gøre det - forudsat at alle siderne følger nogenlunde samme struktur, i hvert fald så der kan skrives et regex til at finde samtlige knapper.

Jeg og andre her kan nok godt hjælpe med det, men det kræver en præcis beskrivelse af ændringen, samt at se koden for det der skal ændres.

Og husk lige at følge op på dine gamle tråde. Du har stadig to åbne, som enten bør lukkes, hvis du har fået svar, eller tages videre, hvis du ikke har.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. november 2016 - 22:20 #2
Som #1 siger, så kom med noget info.
Vis evt. hvordan en "gammel" side ser ud og hvordan en "ny" skal se ud.
Så er der sikkert en ekspert eller 2 der kan komme med et konkret bud på en løsning.
Avatar billede ebea Ekspert
10. november 2016 - 22:49 #3
Jeg går ud fra, at det er på den side som du har vist et Link til, at du vil ændre alle disse sider! Eller?
Der er som allerede antydet, flere muligheder, men en stor opgave, at få gjort det til et moderne Site.
Der findes dog en mulighed, og det er at du kan konvertere til et af de nye "gør det selv" hjemmeside designs, som bl.a. Wordpress tilbyder.
Der er et link her, til en rimelig nem måde, at slippe over et måske kæmpe arbejde. Læs lidt nede i Linket, og der er en guide som fortæller hvordan du opretter en start med dit nye design, og så importerer alle dine .htm sider.

https://www.elegantthemes.com/blog/tips-tricks/converting-html-sites-to-wordpress-sites
Avatar billede erikrn Juniormester
10. november 2016 - 23:00 #4
Tak for jeres svar
Ja se www.nogn.dk -> genealogi -> derunder er der ca. 3000 sider delt i 3 store grupper.
Efter fredag er der tid til at se alvorligt på det
Jeg vender med sikkert tilbage :-)

Med venlig hilsen
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk
Avatar billede ebea Ekspert
10. november 2016 - 23:15 #5
Jeg tog et hurtigt kig på dit site, og der er ca. 5.700 .htm sider! Så det er omfattende.
10. november 2016 - 23:47 #6
HEJ,

Har netop været inde på en af dine sider (efterlysning).

Jeg ser at du der efterlyser nogen navngivne personer og det får mig til at tænke på, at for år tilbage arbejdede jeg på Dansk Data Arkiv (Odense), som nu har færdiggjort deres folketællinger og kirkebøger helt tilbage fra 16**.

Der er osse en folketælling fra 1915. Har du set på den ? (Som mig bekendt kan downloades // er offentlig).  Ellers kan du kontakte dem i Odense.

(WWW:dda.dk)  (( DDA er nu en del af Statens Arkiver - www.SA.DK )

Kristian