14. november 2016 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synology sammen med Hiper (Sagem fast 3686)

Hej I eksperter

Jeg er for nylig skiftet til Hiper fra Ewii. Det hele kører fint, bortset fra at jeg ikke kan komme til min synology udefra. Jeg har før haft rimelig styr på port forwarding, men denne gang er det til at få grå hår i hovedet af....
Så er
14. november 2016 - 15:20 #1
der mon en af Jer der har haft samme problem og fundet en løsning, eller det måske har virket fra start af? Jeg har fulgt den instruks, godt nok fra YouSee, men da det er samme modem, går jeg ud fra det er det samme  https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-opretter-du-en-port-forward/sagem-fast3686
Dog uden at det har afhjulpet problemet.

På forhånd tak.
Avatar billede bogelund Praktikant
15. november 2016 - 08:50 #2
Ved Yousee får man sin egen offentlige ip adresse. Hiper bruger CGNAT. Men det er muligt at få dynamisk offentlig ip adresse ved Hiper, du skal bare skrive til dem. Se mere her https://www.hiper.dk/spoergsmaal-og-svar/udstyr/kan-jeg-faa-tilknyttet-en-fast-ip-adresse
15. november 2016 - 09:46 #3
Tak for det. Jeg vidste ikke der var forskel på de to selskaber, når man brugte samme router. Har skrevet til Hiper, så glæder mig til de vender tilbage, og så det forhåbentligt kommer til at virke...
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2016 - 02:23 #4
se om din router har samme ip på wan siden af din router som siden www.myip.dk skriver du har

hvis ja
så er det i din portforword der er skæv

hvis nej
så ring til hiber og bed om en offenlig ip
21. november 2016 - 07:47 #5
Har fået skrevet til Hiper og da de skiftede over til offentlig ip, var der ingen problemer mere. Tv og min søns playstation 4,falder heller ikke ud mere. Så det var Hiper der var problemet?