Avatar billede MrLarsen1981 Novice
20. november 2016 - 00:17 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Køb af netværksharddisk

Hej Alle

Jeg går og overvejer at købe en netværks harddisk, hvor jeg ha mine private billeder og film optagelser på, og da jeg forvejen har Chromecast til alle mine tv i boligen, er jeg interesseret i en som kan "snakke sammen" med den, og afspille/vise mine film og billeder uden jeg behøver at styre det fra PCeren.

Jeg gætter næsten på det nok er App jeg skal bruge på mobilen eller tabletten for at ku kommunikerer med harddisken på, men jeg er sgu ikke helt inde det, så derfor spørg jeg her :)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2016 - 08:09 #1
Jeg har 2 af disse tilsluttet min Router som jeg kan kalde trådløst via fjernbetjeningen på mine TV Modtagere Samsung og Sony.
http://aldi.medion.com/md86946/dk/
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2016 - 09:24 #2
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
20. november 2016 - 12:05 #3
Hej Poko1

Og tak for dit svar, jeg tror ikke min Digitalboks fra Yousee kan snakke sammen med de Netværksharddiske, og da jeg som sagt har har Chromecast til alle mine TV, søger jeg helst en løsning der kan køre sammen med dem.

Mvh Mrlarsen1981
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2016 - 12:48 #4
Som anført i #1 skal denne netværksharddisk tilsluttes samme netværk som dine Chromecasts. Det har intet med YouSee TV boksen at gøre.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
20. november 2016 - 13:06 #5
Jeg er godt klar over han ikke snakker om min Youseeboks, men den kræver jo stadigvæk en modtager i mine tv som jeg ikke har og, heller ikke efterlyser.

Jeg søger som skrevet i mit oprindelig indlæg en løsning hvor min chromecast kan bruges som streamingenhed.
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2016 - 13:12 #6
Beklager hvis jeg har misforstået.
Jeg formoder du styrer din Chromecast med en smartphone eller tablet?
Med en app på smartphone kan du med den omtalte nas hente fotos mv. og streame til Chromecast. Chromecast og nas skal blot være på samme kablede/trådløse datanetværk.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
20. november 2016 - 13:19 #7
Lige præcis, jeg ved bare ikke hvilken app jeg skal bruge eller om der er en NAS producent som allerede har lavet en smart løsning der bare virker perfekt med Chromecast, for så ville sådan en være nærliggende at købe :)
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2016 - 13:54 #8
Som anført i #1 har Medion en tilhørende App. for både iOS og Android. Du kunne jo installere den og se om den fanger din Chromecast.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
20. november 2016 - 13:59 #9
Jeg kan ikke finde den omtalte boks til salg på nettet, jeg gætter næsten på at det er et produkt der kun er tilgængelig når ALDI har dem til salg i deres butikker.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. november 2016 - 20:27 #12
mon ikke det er integreret DLNA-server der skal til. Og det de fleste moderne NASer.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2016 - 21:19 #14
Jeg har også YouSee Hvor jeg har dem tilsluttet den medfølgende Router
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2016 - 22:29 #15
Så ligner Eksperten sig selv igen!
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
20. november 2016 - 22:48 #16
Er du glad nu ? :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. november 2016 - 15:28 #17
Jeg har den Medion NAS der omtales 2T. Jeg synes den er langsom ved backup og kopiering - har dog aldrig haft problemer ved streamning fra denne .

Vedhæfter lige en benchmark hvor den taber klart til et lokal USB stik. NAS er dog på trådløst netværk hvilket vel ikke er helt fair.

NAS de 2 punkterede linier.
USB-key de 2 øverste linier ( læse/skrive ).

https://www.dropbox.com/s/9d47ty7n17nzs2v/Clipboard01.jpg?dl=0
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
23. november 2016 - 00:26 #18
Hej Kurt

Og tak for dit input, jeg har ikke købt den nævnte Medion HDD endnu, men jeg holder fast i at den skal være trådløs så der er mulighed for streame rundt om i hele huset uden jeg behøver kabel.

Er der evt. andre produkter du vil anbefale end den nævnte Medion HDD ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. november 2016 - 00:57 #19
Har ikke selv prøvet andre - vær opmærksom NAS som oftest sælges uden diske modsat denne. Den er ikke trådløs men kablet til min trådløse router. Alle mine PCer, tablets og telefoner kører trådløst til routeren og via den til NAS. Jeg har ikke fået mine PCer kablet da jeg trådløst måler mere hastighed end jeg betaler for. Læg ikke for meget i jeg finder den langsom til backup er vant til direkte Esata og USB3 diske til backup. Der er også et USB stik på NAS en og en knap der vist kan konfigureres til at backe det du sætter i USB op. det kunne være SD kort fra camera eller microSD kor fra telefon i en kortlæser.