Avatar billede Blicher Novice
30. november 2016 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til synkronisering af Skype

Hejsa

Jeg har installeret Skype på to computere og en iPhone. Jeg er logget ind med samme konto alle tre steder, og mine kontakter er fint kommet med, men her kommer mit problem: Mine grupper er kun på den ene pc og ikke på telefonen eller den anden pc.

Jeg kan sagtens oprette grupperne de andre steder, men jeg vil jo gerne have den til at synkronisere i stedet, så hvis jeg ændrer mine grupper et af stederne så slår ændringen igennem de andre steder. Kan man det?

På forhånd tak :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2016 - 13:25 #1
set i en tråd:
COMMUNITY AMBASSADOR
Contrary to Skype contacts, group chat contacts are only saved locally on your computer.
Avatar billede Blicher Novice
30. november 2016 - 13:48 #2
Ok, mange tak! Det var dog ikke det svar jeg havde håbet på ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2016 - 14:31 #3
på pc'er - find mappen
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Skype
(AppData er skjult, så visning af skjulte filer og mapper skal være slået til i stifinder).
Et sted derinde ligger en fil/mappe med gruppe-data - hvis du finder den, så kan du i onedrive medtage den mappe i synkronisering på begge pc'er - så vil de være ens.
Mht telefon, der tror jeg ikke, det kan lade sig gøre, da apps har deres eget aflukkede rum.
Jeg har selv kun skype på ipad, så kan ikke lige se hvordan data ligger på pc.
Avatar billede Blicher Novice
30. november 2016 - 14:50 #4
Jeg vil lige komme med en lille opdatering: Her fire timere senere ville jeg gå ind og manuelt oprette grupperne på de computeren og telefonen... Så var de dukket op af sig selv! Så den har åbenbart synkroniseret, det var bare forsinket nogle timer...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2016 - 15:04 #5
Ok, Microsoft har oppet sig. Sikkert pga konkurrence fra andre programmer og deres egen business del. Tak for tilbagemeldingen.