Avatar billede Anna Praktikant
06. december 2016 - 12:40 Der er 4 kommentarer

iphone kan ikke lagre fotos

Jeg kan godt tage billeder med kameraet og fx sende dem som sms, men kan ikke lagre fotos i albums.

Jeg prøver at slippe fri for icloud, da jeg hellere vil bruge google foto. Men kan det lade sig gøre ?

mvh anna
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2016 - 12:43 #1
Du kan sagtens installere Google Fotos på din iPhone. Alle billeder uploades så automatisk til Google Fotos på nettet. Hvis du vælger den reducerede størrelse, som er glimrende til almindelige fotos er der ubegrænset gratis plads.
Du går bare i app-store.
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2016 - 13:10 #2
Anvendelse af Google Fotos udelukker ikke iCloud. Billeder taget med kameraet på din iPhone gemmes vel i kamerarullen, ligesom du på tværs af enheder har Min fotostream.
Du skal undlade at slå iCloud fotobibliotek til når du udelukkende vil bruge Google Foto.
Når Google Foto har uploaded dine billeder (sikkerhedskopi) kan du slette på iPhonen for at skabe plads, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede Anna Praktikant
07. december 2016 - 18:21 #3
Tak for dit svar.
Jeg har allerede google foto.
Har nu fået at vide, at der ikke er mere hukommelse på telefonen (en iphone 4S med kun 5 GB hukommelse. ) Det er appsene der fylder hukommelsen, selvom jeg har slettet alt overflødigt.
Så hvad er mine muligheder mon ?????????
Avatar billede INK Ekspert
07. december 2016 - 19:26 #4
Når Google Fotos har sikkerhedskopieret dine fotos og du sletter dem på telefonen gemmes de jo i 30 dage. Har du slettet dem i den almindelige Foto-app i mappen Slettet for nylig?
Du må slette din musik og kun anvende streaming tjenester.