Avatar billede gabby Seniormester
02. januar 2017 - 09:26 Der er 1 løsning

QNAP NAS PLEX osv.

Hey
Jeg har sået mig en QNAP NAS HS-251+
og installeret 1stk WD Red HD i svinet =)
Den er ment som at skulle bruges til PLEX / afspil af film.

Den er nu endelig kommet op at køre.. tog mig lidt tid at komme igang med den :/ (syns ikke helt at det er så skide brugervenligt :( ) hehe..

Der er installeret QTS og PLEX og bla. File Station
(jeg er helt ny med sådanne en maskine så er ikke sikker på at alt jeg skal bruge er installeret.)

Nå men der er så to 3.0 USB stik bag i QNAPén men har så fundet ud at at man kan da selvfølgelig ikke bare sætte min eksterne HD i med mine film på og så kopiere direkte ind på Qnapén.... kan det virkelig passe ?? Jesus.... :/

Nå men nu fik jeg så downloaded og installeret Qfinder Pro og fik mig oprettet som Qnap bruger osv. osv.
Kom ind på Qnapén via min PC og fik overført de film jeg havde på den eksterne HD (brugte Filestation) til en folder der bare hedder MOVIES

Men nu er problemet at jeg kan ikke få opsat det skide PLEX...
Der er INTET der fortæller min hvad man skal gøre
Nogen andre som har en Qnap med det der visueller media center ? og har rodet med PLEX ?
jeg kan via PLEX appen hverken søge i mapper eller en skid...
Eller har jeg ikke fattet det der PLEX concept.

Og man kan så åbenbart ikke få KODI på Qnap mere... nu hedder det noget HD Player som vist nok er en del at XBMC... men brugerfladen ligner lort... og kan heller ikke søge efter film på Qnap drevet. og det var hovedsagelig KODI der var grunden til at jeg ville have denne QNAP HS-251+
Og PLEX koster penge =(

Nå men mit spørgsmål er: Hvordan opsætter jeg mig på PLEX og søger efter de film jeg har på Qnap drevet. ?
Og hvis nogen kender til et dansk forum med folk som har disse Qnap Media centre NAS maskiner ? til fremtidige problemer ?

På forhånd tak =)
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. januar 2017 - 10:56 #1