Avatar billede dyne-jensen Juniormester
22. januar 2017 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Henvisning fra domæne til eget "webhotel"

Hej :-)

Jeg har for noget tid siden købt et domæne gennem UnoEuro, hvor domænet er bestilt hos DK Hostmaster, mens de selv sørger for at være navneserver - det der vist også hedder DNS, hvis jeg har forstået det rigtigt.

Jeg har en Synology DiskStation, og jeg ønsker at henvise fra mit domæne til min server, da jeg så selv udgør "webhotellet".

Jeg har dog ikke så meget forstand på opsætningen. Jeg bruger WordPress på min DiskStation, og jeg kan godt kalde hjemmesiden frem ved at indtaste min eksterne ip-adresse, men DNS-konfigurationen, der er nødvendig for at kunne kalde siden frem via mit domæne, forstår jeg ikke hvordan fungerer.

Er der nogen herinde, der har forstand på det. Det vil være til stor hjælp. :-)
Avatar billede acore Ekspert
22. januar 2017 - 17:37 #1
Kender ikke uneuro. Hvis de i deres opsætning tillader, at du retter ip for dit domæne til dig eget ip, så er det en løsning.

Hvis de ikke tillader det, kan du oprette dig hos gratisdns.dk og tilføje dit domæne der. Så bruger du gratisdns navneservere, og derfor skal du rette navnservere hos dk-hostmaster.dk fra uneuro til gratisdns. Følg gratisdns vejledninger, så er det til at finde ud af, selv om den første løsning er enklere.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 20:07 #2
Det var en lidt uhensigtsmæssig combo.
Det ville være fornuftigt at ændre DNS til at håndteres via GratisDNS og droppe betalingen til UnoEuro, da du jo reelt ikke ønsker at benytte nogen af de services, du køber hos dem.
Avatar billede dyne-jensen Juniormester
22. januar 2017 - 21:10 #3
Tak for svar.

acore > Jeg vil prøve at se, om det er til at forstå på deres hjemmeside så. Det er mere den bagvedliggende forståelse, der gør det svært, da der lader til at være mange opsætningsmuligheder ift. DNS.

CRKrogh > UnoEuro tilbyder mig gratis DNS-service. Betalingen derimod går direkte - gennem dem - til DK Hostmaster. Så de administrerer bare betalingen til dem - uden det skule koste mere, så vidt jeg kunne læse mig frem til. Jeg betaler ca. 100 kr. i alt om året for et .dk-domæne samt DNS-navneservere hos dem.
Avatar billede acore Ekspert
22. januar 2017 - 21:19 #4
Tror du kan hos unoeuro - se https://www.unoeuro.com/support/faq/domain/339/

Du skal bare rette A-recorden til dit eget IP. Tror umiddelbart det er nok.
Avatar billede aphandersen Juniormester
22. januar 2017 - 23:50 #5
Ja, du kan sagtens bruge Unoeuro. Unoeuro har gratis DNS-service for DK-domæner, så her er der ingen grund til at bruge gratisdns.dk.

Du skal bare i Unoeuro sørge for at din A record for @ og www er rettet mod IP adressen til dig. Spørgsmålet er så bare om du har en fast IP?