Google vil betale findeløn for webfejl

Google har udbetalt omkring 50 dusører for fejl i Chrome, og tilbyder nu også sikkerhedseksperter dusører for at finde fejl i Googles websites.

Computerworld News Service: Som en opfølger til Googles succesfulde fejlfindings-program, hvor sikkerhedseksperter bliver betalt for at finde fejl i browseren Chrome, oplyser virksomheden nu, at den vil betale kontant for sikkerhedsfejl fundet i dens websites.

Google kalder programmet "eksperimentelt", men siger, at det giver sikkerhedseksperter nye incitamenter til at rapportere om webfejl direkte til Googles sikkerhedsteam.

"Ud over at gøre det muligt for os at takke de jævnlige bidragydere på en ny måde, så håber vi også, at vores nye program vil tiltrække nye eksperter og den form for oplysninger, der resulterer i bedre sikkerhed for vores brugere," skriver Google i et blogindlæg, der introducerer programmet.

Ideen er at gøre det lettere for Google at rette sårbarheder, før de falder i de forkerte menneskers hænder. Derfor skal sikkerhedseksperterne for at kvalificere til at få findelønnen udbetalt afsløre nye fejl til Google, før de offentliggør deres resultater. Til gengæld vil de så få udbetalt mellem cirka 2.700 og 16.700 kroner, afhængig af hvor alvorlig fejlen er.

Godmodig form for hacking
Google har allerede udbetalt omkring 50 sådanne dusører for fejl i Chrome siden lanceringen af et lignende program sidste januar. Google betaler dog ikke for oplysninger om fejl i alle sine produkter. Der er eksempelvis ingen findeløn for oplysninger om fejl i Android, Picasa eller Google Desktop.

Googles webprogram er dog også banebrydende.

Denne webbaserede godmodige form for hacking indebærer at eksperimentere med Googles servere frem for blot software, der downloades til sikkerhedsekspertens egen computer. Det betyder, at arbejdet med disse sikkerhedsundersøgelser risikerer at bryde loven og faktisk forstyrre Googles services.

For at forhindre, at den slags sker, præsenterer Google nogle retningslinjer for, hvad der er OK at gå efter, og hvad der ikke er. Virksomheden betaler hverken for denial of service-fejl - som simpelthen ville crashe Googles webservices - eller for fejl i virksomhedens egen infrastruktur.

Oversat af Thomas Bøndergaard




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Nye muligheder for lynhurtig planning optimization i Dynamics 365 SCM

Hurtigere omstilling i virksomhedens supply chain er blevet et must og med de nye muligheder for lynhurtig planning optimization i Dynamics 365 SCM får du en fleksibel og skalerbar MRP-motor.

20. januar 2021 | Læs mere


Digital Vækst 2021

Vi ved, at fremtidens vindervirksomheder er digitale. På konferencen undersøger vi de tre vigtigste aspekter i den digitale transformation: Forretningsmodellerne, de menneskelige og organisatoriske faktorer samt valget af teknologier. I tre Digitale Dilemmaer giver vi en række digitale frontløbere fem minutter hver til at levere deres bedste guldkorn, og herefter åbner vi for spørgsmål fra salen – også digitalt. Diskussionen modereres af chefredaktør på Computerworld, Lars Jacobsen.

21. januar 2021 | Læs mere


Strategiske it-sikkerhedsdage 2021

God it-sikkerhed er blevet en strategisk disciplin der kombinerer ledelse, adfærd, processer og teknologi. Men hvor lægger du niveauet? Hvad er vigtigt for forretningen og den drift? Hvad er knapt så vigtigt? Hvordan indtænker du it-sikkerheds-indsatsen strategisk? Hvad gør du, når skaden er sket? Bliv klogere på ”Strategiske it-sikkerhedsdage 2021: Trusler, tendenser og værktøjer”.

26. januar 2021 | Læs mere






Premium
Fremtiden har aldrig set mere usikker ud for Intel: Her er det, der kan redde – og dødsdømme chip-kæmpen
Computerviews: Intels nyslåede topchef Pat Gelsinger står overfor en stribe rigtig svære beslutninger. Hvis han ikke træder varsomt, vil chip-giganten sandsynligvis sygne hen.
Computerworld
Akut mangel på chip tvinger verdens største bil-producenter til at drosle ned for produktionen af biler
Flere af verdens største bil-producenter er tvunget til at drosle ned for produktionen på grund af mangel på chip, som de ikke kan få leveret.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Microsoft i kæmpe dansk satsning - åbner tre store datacentre i Danmark
Microsoft lancerer kæmpe satsning fra hovedkvarteret i Lyngby. Selskabet åbner tre store bæredygtige datacentre på Sjælland.
White paper
Sådan øger du medarbejdertilfredshed og produktivitet
En af de mest effektive måder at øge medarbejdernes produktivitet og tilfredshed med arbejdspladsen er ved at give frit valg mellem Windows eller Mac, når der skal vælges arbejdscomputer. Samtidig mindskes presset på supporten, mens sikkerhedsniveauet højnes. Med en client-as-a-service aftale kan du lade medarbejderne selv træffe valget, men uden at uden at det behøver at være udfordrende eller ressourcekrævende for virksomheden. Eksempelvis kan du lade partneren håndtere alt fra finansiering, leverance, klargøring og implementering til support og lifecycle-management. Læs mere i denne hvidbog.