TDC Kabel TV dropper OnCable

TDC Kabel TV har besluttet at droppe sit markedsføringsnavn, OnCable. Dermed har alle de selvstændige selskaber opgivet de varemærker, de fandt på, da de blev udskilt fra koncernen for to år siden.

Så er det slut med det sidste af de produktnavne, som selskaberne i TDC-koncernen fandt på og begyndte at markedsføre, da de blev udskilt for snart to år siden.

Det sidste selskab, som nu dropper sit produktnavn, er TDC Kabel TV, som kunderne igennem de seneste par år skulle lære at kende som OnCable.

I et blad, som medarbejderne i TDC Kabel TV modtager, skriver administrerende direktør Niels Breining, at det simpelthen ikke duer at prøve at slå igennem med to forskellige brands. "Det har forvirret vores kunder og omverdenen," konstaterer direktøren.

Han tilføjer, at andre divisioner i TDC er kommet til samme erkendelse. TDC Mobil var først til at forlade sit Vic-brand, mens TDC Internet også har sagt farvel til Zillion og Opasia.

TDC et kendt brand

Ifølge Niels Breinings forklaring til medarbejderne er TDC og firmaets logo med blå firkant "på forbavsende kort tid blevet et kendt brand i Danmark", hvilket gør det mere oplagt at droppe OnCable.

Niels Breining mener fortsat, at OnCable er et godt brand, "som vi fik bragt langt, når man tager i betragtning, hvor få ressourcer vi rent faktisk brugte på at gøre det kendt," som han udtrykker det over for sine ansatte.

TDC Kabel TV har droppet OnCable-navnet fra 1. oktober, men det har mange af kunderne sikkert ikke opdaget. For selskabet er ikke færdig med at udskifte sine logoer. "Vi skal bare stoppe med at bruge et af to gode navne, og det gør vi i det tempo, som er hensigtsmæssigt," skriver Niels Breining.

Det betyder, at bilerne, som i dag kører rundt med OnCable-navnet skrevet på siderne, først vil få dem malet over, når det passer i planerne. Brochurer fra TDC Kabel TV kan frem til 1. januar fortsat indeholde OnCable-navnet. Webadressen oncable.dk fungerer stadig i bedste velgående.

TDC Kabel TV har dog et problem med det kundeblad, der hedder OnCable Nyt. "Præcis hvad der skal ske med bladet, er stadig et åbent spørgsmål. Måske skal vi bare finde på et nyt navn, måske skal formatet ændres, måske ?", står der i personalebladet.

Det har ikke umiddelbart været muligt at træffe Niels Breining for en kommentar.

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly