Så er det slut med det sidste af de produktnavne, som selskaberne i TDC-koncernen fandt på og begyndte at markedsføre, da de blev udskilt for snart to år siden.
Det sidste selskab, som nu dropper sit produktnavn, er TDC Kabel TV, som kunderne igennem de seneste par år skulle lære at kende som OnCable.
I et blad, som medarbejderne i TDC Kabel TV modtager, skriver administrerende direktør Niels Breining, at det simpelthen ikke duer at prøve at slå igennem med to forskellige brands. "Det har forvirret vores kunder og omverdenen," konstaterer direktøren.
Han tilføjer, at andre divisioner i TDC er kommet til samme erkendelse. TDC Mobil var først til at forlade sit Vic-brand, mens TDC Internet også har sagt farvel til Zillion og Opasia.
TDC et kendt brand
Ifølge Niels Breinings forklaring til medarbejderne er TDC og firmaets logo med blå firkant "på forbavsende kort tid blevet et kendt brand i Danmark", hvilket gør det mere oplagt at droppe OnCable.
Niels Breining mener fortsat, at OnCable er et godt brand, "som vi fik bragt langt, når man tager i betragtning, hvor få ressourcer vi rent faktisk brugte på at gøre det kendt," som han udtrykker det over for sine ansatte.
TDC Kabel TV har droppet OnCable-navnet fra 1. oktober, men det har mange af kunderne sikkert ikke opdaget. For selskabet er ikke færdig med at udskifte sine logoer. "Vi skal bare stoppe med at bruge et af to gode navne, og det gør vi i det tempo, som er hensigtsmæssigt," skriver Niels Breining.
Det betyder, at bilerne, som i dag kører rundt med OnCable-navnet skrevet på siderne, først vil få dem malet over, når det passer i planerne. Brochurer fra TDC Kabel TV kan frem til 1. januar fortsat indeholde OnCable-navnet. Webadressen oncable.dk fungerer stadig i bedste velgående.
TDC Kabel TV har dog et problem med det kundeblad, der hedder OnCable Nyt. "Præcis hvad der skal ske med bladet, er stadig et åbent spørgsmål. Måske skal vi bare finde på et nyt navn, måske skal formatet ændres, måske ?", står der i personalebladet.
Det har ikke umiddelbart været muligt at træffe Niels Breining for en kommentar.

 
						 
						 
						