Telmore dropper at købe Tiscalis mobilkunder

Tiscali kan få problemer med at komme af med sine 31.000 danske mobilkunder, som er sat på salgslisten i forbindelse med en sparerunde. Køberne falder fra en efter en.

Discountmobilselskabet Telmore melder sig nu ud af kampen om at overtage Tiscalis 31.000 danske mobilkunder. Telmore har ellers forhandlet med Tiscali om en overtagelse.

- Det er da en nærliggende tanke at overtage Tiscalis mobilkunder, men vi har valgt at trække os ud af forhandlingerne om overtagelse. Med en vækst på næsten 600 kunder om dagen vi vil koncentrere os om at servicere vores kunder, siger Telmores stifter og direktør, Frank Rasmussen.

Han tilføjer, at den retssag, som Telmore har anlagt mod Tiscali, nu fortsætter. Telmore har stævnet Tiscali for at stjæle konceptet med at sælge taletid på internet.

Frank Rasmussen, der i sin tid opbyggede internetudbyderen Image Scandinavia, som Tiscali bygger sin danske forretning på, præsenterede konceptet for ledelsen hos internetudbyderen, inden Telmore gik i luften. Han mener, at den brød en aftale ved selv at gå i konkurrence Telmore.

En anden oplagt køber, som også driver mobiltelefoni herhjemme uden at have sit eget net, er Debitel, men administrerende direktør Per Nielsen har for længst meldt sig ud af kampen.

For det første har han modtaget forskellige signaler fra Tiscalis ledelse, så han var i tvivl om, hvor alvorligt salgsbestræbelserne var ment.

- Til den rigtige pris er jeg altid interesseret, men Telestyrelsens statistik viser, at Tiscalis kunder ikke taler så meget. Det arbejde, vi har med at tage en kunde over og migrere vedkommende til vores egne systemer, er det samme, uanset om kunden taler for 50 eller 200 kroner om måneden, siger Per Nielsen.

Han antyder dermed, at Tiscalis kunder ikke er mange penge værd, heller ikke selv om de sender relativt mange SMS-beskeder.

- Men da Tiscalis sælger SMS'er for 25 øre per styk, er fortjenesten ikke ret høj, konstaterer Debitel-direktøren.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S