Artikel top billede

(Foto: Morten Nevado)

Kritik af KMD og CSC afvises: Helt ude i hampen

Det er helt ude i hampen når erhvervs-direktør kritiserer KMD og CSC for at fylde for meget i markedet. Læs hvorfor her.

Læs også: Kritik: CSC og KMD blokerer for sundt marked

"Det er dårlig stil at nævne navne, når man vil rejse så vigtig en debat om offentlige udbud."

Sådan indleder direktør Christian Ingemann fra Dansk Erhverv sin kritik af ITEK-direktør Tom Togsverds udfald mod CSC og KMD, som han mener blokerer for et sundt marked.

"Desuden er præmissen helt forkert," siger han.

Han peger på en rapport fra IDC, hvor det fremgår, at KMD og CSC tilsammen har 23 procent af markedet.

"Og det er ikke meget i forhold til så mange andre brancher," siger Christian Ingemann.

Af samme afsnit fremgår det, at Atea også er en stor spiller, og at IBM sidder på 12 procent af markedet.

Derfor kalder han også Tom Togsverds udmeldninger for "ugennemtænkt".

Helt ude i hampen

"De er ganske enkelt helt ude i hampen," siger han.

Christian Ingemann mener, at det skaber en "falsk frygt" og en ubegrundet opfattelse af, at det offentlige it-marked er skævt.
Tilført den dårlige stil med at nævne firmanavne har Tom Togsverd simpelthen trådt ved siden af, mener direktøren.

Dansk Erhverv-direktøren opfordrer til, at man i stedet for navnefokuseringen holder fokus på et andet fælles mål.

"Vi alle har en interesse i, at der kommer endnu mere i udbud fra det offentlige, og at det bliver mindre kompliceret at deltage i offentlige udbud," siger han.

Læs også: Kritik: CSC og KMD blokerer for sundt marked




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere