Dell flytter kundeservice tilbage til USA

Efter at have modtaget klager flytter Dell en del af sin erhvervssupport tilbage til USA efter for kort tid siden at have flyttet den til Indien. Kunderne har især klager over serviceniveauet i selskabets indiske kundeservice i Bangalore, Indien.

Fremover vil nogle af Dells erhvervskunder blive stillet direkte videre til USA fra Dells kundesupport i Bangalore, Indien-

Omstillingen vil ske, fordi Dell har har modtaget en række klager fra kunder, der er utilfredse med serviceniveauet i den indiske afdeling. Derfor flyttes opgaverne nu tilbage til USA.

Ikke tilfredssstillende support

- Kunderne synes ikke helt, at de fik en tilfredsstillende support, siger Jon Weisblatt, som er talsmand for Dell.

Han vil dog ikke komme nærmere ind på, præcis hvad kunderne klagede over.

Dell har ligesom en del andre virksomheder outsourcet deres kundeservice til Indien, hvor lønningerne er lavere.

Omstillingen kommer ifølge Jon Weisblatt ikke til at betyde tab af arbejdspladser i Bangalore, i det kundeservice-centrene i både USA og Indien vil udvide som følge af selskabets vækst.

Forrester Research forudser, at 3,3 millioner jobs i den amerikanske service-sektor vil flytte til lande med lavere lønninger i løbet af de næste 15 år.

Det er lande som Indien, Malaysia, Kina og Filippinerne, der tiltrækker arbejdspladserne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere