Softwareopdatering skaber SMS-koks hos Telenor

Telenor-kunder ramt af SMS-problemer efter en softwareopdatering.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Læs også:

Ny top-direktør til Telenor Danmark

Telia-kunder ramt af stort mobil-nedbrud

Telenor genvinder de tabte mobilkunder

Dansk telekæmpe mister kunder i tusindvis

En større softwareopdatering af Telenors radiomaster betyder, at kunder oplever problemer med i timevis forsinkede SMS-beskeder, og at samme besked dukker op adskillige gange i indbakken.

Telenor skriver på sin hjemmeside, at der er uregelmæssig drift i forhold til SMS'er, og at fejlretningen er i gang.

"Kunder i hele Danmark, der benytter smartphones via 3G, kan opleve, at enkelte SMS'er ikke modtages. Opdatering: Der fejltrettes fortsat. Vi vender tilbage med en opdatering senest d. 27.08 2012 kl. 15.00," skriver Telenor under driftstatus.

Stor utilfredshed

Flere kunder har allerede brokket sig højlydt, blandt andet på Facebook, hvor der er flere utilfredse statusopdateringer.  

"Okay - nu får jeg forklaring på min mega dårlige Tlf dækning- jeg har jo Telenor!!! Big mistake!!," skriver en vred Telenor-kunde.

Teleselskabet Bibob bruger Telenors net, og en Bibob-kunde har haft lidt større problemer at tænke på.

"Ahmen for hel...! BIBOB, få styr på jeres netværk. Har ligesom termin i morgen, skal jeg morse til Skejby hvis jeg går i fødsel de næste 6 timer mens jeg er alene hjemme?!," skriver kunden.

Telenor beklager problemerne

Hos Telenor beklager man problemerne.

"Jeg kan kun beklage, at det rammer nogle af vores kunder. Vi arbejder selvfølgelig på at få opdateret den her software hurtigst muligt," siger pressechef for Telenor, Peter Glüsing.

Telenor oplyser ikke, hvor mange der er ramt af problemerne, men i selskabets optik er det ikke et større driftsnedbrud.

"Det er ikke et udbredt problem, det er faktisk ganske få af vores kunder, som oplever, at de sender en SMS, der ikke når frem. Vores kundeservice er heller ikke blevet lagt ned af vrede kunder," siger Peter Glüsing.

Herudover oplyser pressechefen, at det kun er 3G-kunder, der vil bliver ramt af de udsving, der kan komme i forbindelse med opdateringen, og at det vil være løst senest fredag.

Et stort område er ramt

Telenor holder løbende kunderne opdateret på sin hjemmeside under driftstatus, men oplyser, at opdateringen af softwaren allerede er gennemført i det meste af Sjælland og Jylland.

Men indtil senest fredag må noget af København, det sydlige Jylland og Fyn stadig forberede sig på eventuelle problemer med SMS-beskederne.

Læs også:

Ny top-direktør til Telenor Danmark

Telia-kunder ramt af stort mobil-nedbrud

Telenor genvinder de tabte mobilkunder

Dansk telekæmpe mister kunder i tusindvis

Netcompany A/S

Linux Operations Engineer

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Ingeniører til Kapacitetscenter for mindre droner

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Erfaren databasespecialist

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S