Artikel top billede

Foto: Nicolai Devantier

Microsoft på vej med gigantisk social tjeneste til dig

Microsofts opkøb af den sociale tjeneste Yammer har givet kodegiganten en ny platform til firmakommunikation. Tjenesten er nu blevet en fast bestanddel i den nye SharePiont.

Las Vegas: "Yammer ligner måske et legetøj, men det er det bestemt ikke," lyder det fra en af grundlæggerne af den sociale tjeneste, Adam Pisoni, på SharePoint 2012-konferencen i Las Vegas.

Der er ikke tale om en konkurrent til Facebook, hvor brugerne kan snakke om den nye frisure eller vise billeder fra mormors fødselsdag, forsikrer han.

Yammer skal derimod bruges til at styrke kommunikationen blandt medarbejderne i virksomheder kloden rundt, hvilket ifølge firmaet allerede sker i 200.000 firmaer.

Seks milliarder skal retur

I sommer købte Microsoft Yammer for et beløb svarende til cirka seks milliarder danske kroner.

Og nu skal det køb tjene sig hjem igen, hvilket blandt andet har betydet, at programmet er blevet integreret i Microsofts øvrige software, hvilket igen skal booste antallet af brugere.

Microsoft har blandt andet valgt at forfremme Yammer til en standard-komponent i SharePoint 2013 Online og Office 365.

En funktion som brugeren bliver præsenteret for allerede på sin startside.

Der er altid tre gode grunde

Adam Pisoni bruger de tre klassiske argumenter for, at Yammer har sin berettigelse i SharePoint.

"Det vil bringe personer og information tættere sammen, hvilket eksempelvis giver bedre grundlag for beslutninger. Desuden organiserer det virksomhedens ansatte i et eller flere interne netværk, og så giver det et højere informationsniveau og en bedre firmakultur," siger han.

Den cloud-baserede sociale tjeneste skal naturligvis også beriges med en app til den mobile platform.

Den er på vej, sammen med en tættere integration til et andet Microsoft-køb, Skype.

Microsoft vil promovere Yammer som en selvstændig tjeneste og som et element i Office 365 og i SharePiont 2013 online.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning 2022: Sæt data på den strategiske dagsorden

Lær hvordan du tænker automatisering, data og digitalisering ind i dagligdagen, over for kunderne og hvordan du får skabt ny forretning.

31. maj 2022 | Læs mere


Sådan gør du din forsyningskæde mere robust

Vi sætter fokus på standardværktøjer og tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 FO i produktionsvirksomheder, som vil planlægge og drive en effektiv supply chain.

31. maj 2022 | Læs mere


Kom hackerne i forkøbet: Sådan gør du din cybersikkerhed kampklar

Kom hackerne i forkøbet. Eksperter deler de bedste erfaring til, hvordan du øger din cybersikkerhed.

01. juni 2022 | Læs mere






CIO
Årets CIO 2022: Nu skal Danmarks dygtigste CIO findes - er det dig? Eller kender du en, du vil indstille?