Artikel top billede

Lasse Christensen forlader direktørposten i Miracle.

Miracle skifter ud i toppen - ny direktør kørt i stilling

Miracle får en ny administrerende direktør. Medstifter Lasse Christensen trækker sig fra direktørposten, som han nu overlader til en Atea-mand.

Interview: 1. maj overtager Jan Skelbæk stillingen som direktør for Miracle. Han kommer fra en direktørstilling i Atea.

Den tidligere direktør Lasse Christensen, der var med til at stifte virksomheden for 15 år siden, overtager i stedet posten som formand for bestyrelsen.

Tillykke med dit nye job, Jan Skelbæk. Hvorfor skifter du nu?

"Jeg har kun været i Atea i små to år og har været meget glad for det, men dette er en gammel drøm, der er gået i opfyldelse," fortæller han.

"Jeg var ikke på jagt efter et nyt job, men da Lasse (Christensen, red.) ringede var jeg ikke i tvivl. Jeg kender en del af medarbejderne og været i bestyrelsen i mange år. Jeg har et specielt forhold til Miracle, fordi jeg var ansat i Oracle, da en gruppe folk forlod virksomheden og dannede Miracle. De mennesker havde fat i noget af det helt rigtige, og det synes jeg stadig."

Hvad er det, du kan, som Lasse Christensen ikke kan?

"Jeg kan ikke sætte fingeren på en eneste ting, som Lasse Christensen ikke har gjort godt, og det går godt for Miracle. Det handler i høj grad om, at jeg passer ind og svinger rigtig godt med Lasse Christensen, der også er tryg ved, at jeg kommer bag rorpinden."

"Det er ikke min opgave at vende op og ned på virksomhedens og hans arbejde og livsværk. Det er der slet ikke brug for."

Læs også: Stor rokade i Miracle - udpeger seks nye direktører

Hvad er så dine fordele?

"Jeg har nok været i lidt større organisationer og har mere erfaring fra etablerede virksomheder og de processer og strukturer, der skaber effektivitet. Her kan jeg biddrage."

Skal du bevæge Miracle i en ny retning, eller hvad er planen?

"Det er allerede i gang. Miracle er i en kraftig bevægelse fra at være et konsulenthus til at blive et projekthus, der også kan servicere og hoste løsninger. Den udvikling skal fortsætte. Men det er ikke nyt.

Hvilke resultater vil du gerne kunne fortælle om i din tale, når du holder toårs-jubilæum?

"At vi har fortsat den positive udvikling, der har været, men er blevet lidt skarpere i vores fokus og med lidt større synlighed i omverdenen. Miracle er meget en mund-til-mund-virksomhed. Vi kan godt profilere os lidt mere. Mange bliver overraskede over, at vi er en virksomhed med 400 ansatte."

Skal der være færre eller flere end de 400, der er ansat nu?

"Vi skal være flere. Det er helt stensikkert."

Har du et omsætningsmål, du gerne vil nå om to år?

"Det vil jeg gerne vente lidt med. Men vi forventer vækst i både omsætning og antal medarbejdere om to år," lyder det fra den nyslåede direktør i Miracle.

Læs også:
Her er afløseren for Mogens Nørgaard i Miracle

Miracle: Derfor var vi nødt til at fyre Mogens Nørgaard

Kendt dansk it-ikon fyret: Stopper omgående som direktør for Miracle




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på hændelser. Det handler om at eliminere kompleksitet, sikre smidighed og sikre fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere


The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere






Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.