Redigeret skærmdump fra HornskovVindbergs hjemmeside.

Trustpilot koger: Inkassobureau ramt af vild shitstorm efter stævning af enkeltmandsfirma

Fra stjernerating til under middel. Så hurtigt er det gået for inkassobureauet HornskovVindberg, efter det for nyligt har stævnet en enkeltmandsvirksomhed for at være åbenmundet på Trustpilot.

Inkassofirmaet HornskovVindberg har ifølge eget udsagn ligget nummer et i sin kategori på anmeldersitet Trustpilot tre år i træk, og har dermed udnævnt sig selv som Danmarks bedste inkassobureau.

Den titel får HornskovVindberg mere end svært ved at forsvare, efter selskabet har stævnet enkeltmandsvirksomheden Din Hvidevare Reparatør, som er ejet af Jens Høgni Højgaard.

Det kan du læse mere om her: Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner

For mens inkassobureauet i starten af denne uge lå til topkarater over 9 ud af 10 på Trustpilot efter godt 350 anmeldelser, har der efter artikler om stævningssagen på blandt Computerworld, Ekstra Bladet og BT været et hav af dårlige anmeldelser og hård kritik på forbrugersitet.

Således er inkassoselskabets gennemsnitskarakter røget ned på 3,5 fra 9 i skrivende stund. Det har ført til, at HornskovVindberg nu rangeres som værende "under middel" på Trustpilot.

Skidt og fusk og mundkurv
Blandt de seneste døgns anmeldelser har HornskovVindberg rapporteret flere af anmeldelserne til Trustpilot, og derfor er disse anmeldelser i gang med at blive vurderet af Trustpilot.

Flere af de nyeste anmeldelser er dog ikke rapporteret, og her lægger brugerne ikke fingrene i mellem, når de skal uddele stjerner og beskrive inkassobureauet, som i den seneste tid har scoret lutter bundkarakterer og hårde ord.

"Det er et skidt firma med en dårlig moral, dem skal man holde sig fra," skriver en anmelder på Trustpilot

En anden henviser til HornskovVindbergs handelsbetingelser, hvor inkassobureauet har forlangt af sine kunder, at de ikke omtaler virksomheden negativt i offentligheden.

"De lægger mundkurv på de kunder der er utilfredse med deres service, og sagsøger små enkeltmandsvirksomheder for at sige deres ærlige mening! Usmageligt! De burde hellere yde god kundeservice, så kunder ikke har en dårlig oplevelse at dele!"

En tredje bruger giver under overskriften 'Fusk, Fusk, Fusk' sit besyv med på følgende måde:

"Fusk, svindel og censur."

Computerworld har kontaktet HornskovVindberg for at høre, hvilket indtryk de mange dårlige anmeldelser og kommentarer gør på selskabet.

Du kan læse, hvad selskabets leder Christian Hornskov mener om de negative anmeldelser, her: Inkassobureau efter shitstorm: "Andre ville gøre det samme som os"

Læs også:
Trusler og tilbud vælter ind til Jens Højgaard efter kritiske Trustpilot-anmeldelser

Jens sagsøges for negativ TrustPilot-anmeldelse: Men kan kritiske anmeldelser ties ihjel på nettet? Her er de tre vigtigste pointer




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Daxiomatic ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fuel your IT with the best-kept secret in IBM

It takes massive computing power to accurately calculate weather forecasts – and to secure that people and businesses are able to access detailed information about whether it is going to rain, shine, storm, or snow. In this seminar, you will have the chance to hear the British Met Office describe how they do exactly that.

28. januar 2021 | Læs mere


Sandheden om Schrems II – erhvervslivets nye Cuba-krise

Konsekvenserne af Schrems II kan meget vel gå hen og blive en af de største udfordringer for danske virksomheder i 2021. Så tjek ind på denne onlinebriefing, hvor den hemmelige Schrems II gæst, ComplyCloud og Datatilsynet giver dig indsigt i, hvad dommen i virkeligheden handler om, og hvilke menneskelige hensyn der ligger bag.

29. januar 2021 | Læs mere


GDPR i dagligdagen: Fokus på Datatilsynets nye strategi ”Tilsyn med effekt” og Schrems II

GDPR er ikke statisk. Nu øger Datatilsynet GDPR-kontrollen med ny strategi i tre faser. Strategien har fået navnet 'Tilsyn med effekt', og med den åbner Datatilsynet op for et nyt koncept. Derudover er der med Schrems II kommet flere EU-retningslinjer, som man skal tage stilling til.

09. februar 2021 | Læs mere






Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
White paper
IDC – styrken af en hybrid cloud strategi
Cloud computing er blevet en integreret del af forretningsstrategi og it-arkitektur for mange virksomheder i løbet af det sidste årti. Brugen af cloud er blevet udbredt, fordi virksomheder vil indføre nye forretningsmodeller, udtrække værdifuld indsigt fra enorme datamængder, håndtere krævende arbejdsbelastninger, levere nye produkter hurtigere og opnå konkurrencemæssige fordele. Men cloudadoption har også introduceret nye udfordringer. Denne undersøgelse af virksomhedens it-kunder fremhæver de største udfordringer med offentlig cloud.