Redigeret skærmdump fra HornskovVindbergs hjemmeside.

Trustpilot koger: Inkassobureau ramt af vild shitstorm efter stævning af enkeltmandsfirma

Fra stjernerating til under middel. Så hurtigt er det gået for inkassobureauet HornskovVindberg, efter det for nyligt har stævnet en enkeltmandsvirksomhed for at være åbenmundet på Trustpilot.

Inkassofirmaet HornskovVindberg har ifølge eget udsagn ligget nummer et i sin kategori på anmeldersitet Trustpilot tre år i træk, og har dermed udnævnt sig selv som Danmarks bedste inkassobureau.

Den titel får HornskovVindberg mere end svært ved at forsvare, efter selskabet har stævnet enkeltmandsvirksomheden Din Hvidevare Reparatør, som er ejet af Jens Høgni Højgaard.

Det kan du læse mere om her: Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner

For mens inkassobureauet i starten af denne uge lå til topkarater over 9 ud af 10 på Trustpilot efter godt 350 anmeldelser, har der efter artikler om stævningssagen på blandt Computerworld, Ekstra Bladet og BT været et hav af dårlige anmeldelser og hård kritik på forbrugersitet.

Således er inkassoselskabets gennemsnitskarakter røget ned på 3,5 fra 9 i skrivende stund. Det har ført til, at HornskovVindberg nu rangeres som værende "under middel" på Trustpilot.

Skidt og fusk og mundkurv
Blandt de seneste døgns anmeldelser har HornskovVindberg rapporteret flere af anmeldelserne til Trustpilot, og derfor er disse anmeldelser i gang med at blive vurderet af Trustpilot.

Flere af de nyeste anmeldelser er dog ikke rapporteret, og her lægger brugerne ikke fingrene i mellem, når de skal uddele stjerner og beskrive inkassobureauet, som i den seneste tid har scoret lutter bundkarakterer og hårde ord.

"Det er et skidt firma med en dårlig moral, dem skal man holde sig fra," skriver en anmelder på Trustpilot

En anden henviser til HornskovVindbergs handelsbetingelser, hvor inkassobureauet har forlangt af sine kunder, at de ikke omtaler virksomheden negativt i offentligheden.

"De lægger mundkurv på de kunder der er utilfredse med deres service, og sagsøger små enkeltmandsvirksomheder for at sige deres ærlige mening! Usmageligt! De burde hellere yde god kundeservice, så kunder ikke har en dårlig oplevelse at dele!"

En tredje bruger giver under overskriften 'Fusk, Fusk, Fusk' sit besyv med på følgende måde:

"Fusk, svindel og censur."

Computerworld har kontaktet HornskovVindberg for at høre, hvilket indtryk de mange dårlige anmeldelser og kommentarer gør på selskabet.

Du kan læse, hvad selskabets leder Christian Hornskov mener om de negative anmeldelser, her: Inkassobureau efter shitstorm: "Andre ville gøre det samme som os"

Læs også:
Trusler og tilbud vælter ind til Jens Højgaard efter kritiske Trustpilot-anmeldelser

Jens sagsøges for negativ TrustPilot-anmeldelse: Men kan kritiske anmeldelser ties ihjel på nettet? Her er de tre vigtigste pointer


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2018: Dit forsvar mod nye digitale trusler

Trusselsbilledet ændrer sig hele tiden. Flere end nogensinde før bliver udsat for cyberangreb, og hackerne finder konstant nye veje ind i virksomhedernes systemer. Kom og bliv opdateret på den aktuelle sikkerhedssituation. Vi går i dybden med de nyeste tendenser inden for it-kriminalitet, og når dagen er omme, er du klædt på til at styrke din virksomheds digitale selvforsvar.

23. januar 2018 | Læs mere


Få succes med customer experience

Fremtidens kunder skal vindes med den bedste kundeoplevelse. Vi sætter fokus på, hvordan I kommer i gang med at give bedre oplevelser til jeres kunder og brugere. Kom og hør om forretningsmodeller, centrale begreber og værktøjer som brugervenlighed, brugerrejser, betalingsløsninger og alle de andre centrale områder, som du forventes at have styr på, når kunderne skal sikres den nødvendige 5-stjernede oplevelse.

25. januar 2018 | Læs mere


It-sikkerhed 2018: Dit forsvar mod nye digitale trusler

Trusselsbilledet ændrer sig hele tiden. Flere end nogensinde før bliver udsat for cyberangreb, og hackerne finder konstant nye veje ind i virksomhedernes systemer. Kom og bliv opdateret på den aktuelle sikkerhedssituation. Vi går i dybden med de nyeste tendenser inden for it-kriminalitet, og når dagen er omme, er du klædt på til at styrke din virksomheds digitale selvforsvar.

30. januar 2018 | Læs mere






Computerworld
Med ny iOS-opdatering vil du selv kunne slå udskældt batterifunktion fra på din iPhone
Apple har sænket ydeevnen på ældre iPhones for at få batteriet til at holde længere, men nu fortæller Tim Cook, at du i fremtiden selv kan slå funktionen fra.
CIO
Vestas’ CIO stopper: Torben Bonde trækker sig efter 19 år på posten
Interview: Torben Bonde har været CIO i Vestas i de seneste 19 år og har været øverste chef for mange hundrede it-medarbejdere i en global it-organisation, men nu er det slut. Her fortæller Torben Bonde om fremtidsplanerne.
Comon
LG stopper al udvikling af LG G7: Begynder helt forfra få måneder før lancering
Ifølge et velanset koreansk investormedie har LG’s CEO beordret fuld stop på udviklingen af LG G7 og starte forfra
Job & Karriere
Dansk it-virksomhed indførte fire-dages arbejdsuge: I dag er sygefraværet rekord-lavt og direktøren har tabt sig 13 kilo
Interview: Great Place To Work kategori-vinderen IIH Nordic har indført en fire-dages arbejdsuge og taget et opgør med forstyrrende storrums-kontorer og en frustrerende mailkultur. I dag er medarbejderne gladere end nogensinde før.
White paper
Mobility - her er de aktuelle udfordringer
Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af Computerworld.dk i oktober 2014.