Skærmdump fra Jens Høgni Højgaards hjemmeside, hvidevarerep.dk

Trusler og tilbud vælter ind til Jens Højgaard efter kritiske Trustpilot-anmeldelser

Der har været travlt ved Jens Høgni Højgaards telefon, efter Computerworld har publiceret artikler om hans kritiske anmeldelser på Trustpilot. Et af opkaldene var af ganske ubehagelig karakter.

Efter offentliggørelsen af Jens Høgni Højgaards to ellers annullerede og kritiske anmeldelser af inkassobureauet HornskovVindberg på forbrugersitet Trustpilot har telefonen kimet noget nær konstant.

Det fortæller Jens Høgni Højgaard mindre end 24 timer efter, at artiklerne om de kritiske anmeldelser er blevet publiceret på Computerworlds hjemmeside.

"Ja, det har jo både været positivt og negativt," forklarer Jens Høgni Højgaard fra enkeltmandsvirksomheden Din Hvidevare Reparatør.

"Nu skal jeg vise dig..."
Blandt de negative oplevelser var et anonymt opkald tirsdag omkring klokken 15:55 - blot én time efter artikel-publiceringerne - fra et ukendt nummer.

Personen i den anden ende havde ganske få ord at sige til den selvstændige hvidevarereparatør.

"Du skulle aldrig have involveret pressen. Nu skal jeg vise dig, hvor dyrt dette her kan blive," lød beskeden ifølge Jens Høgni Højgaard fra personen i den anden ende, som herefter afbrød forbindelsen.

Jens Høgni Højgaard fortæller til Computerworld, at han har visse formodninger om, hvem der stod bag det anonyme opkald, men ønsker ikke at nævne nogen navne i det offentlige rum.

Også positive opringninger
Der har også været en del positive opkald, forlyder det.

Blandt andre har store danske medier som DR, TV2 og Ekstra Bladet kontaktet Jens Høgni Højgaard for at få ham til at fortælle sin historie.

Den kan du læse mere om her: Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner

Men det bedste opkald kom formodentligt fra erhvervsadvokat Jacob Tøjner fra Sankt Petri Advokater, som har tilbudt Jens Høgni Højgaard at køre sagen for hvidevare-reparatøren uden beregning. 

Jens Høgni Højgaard havde ellers forestillet sig, at skulle møde inkassobureauet HornskovVindberg i Retten i Glostrup ganske alene, men nu får han altså foræret en advokats-arbejdsdag på op mod 14 timer foræret gratis til en værdi af cirka 30.000 kroner.

"Jeg vil gerne støtte op om denne her sag, som i mine øjne er fuldstændig absurd," siger advokat Jacob Tøjner.

Helt ude i skoven
Han mener ganske simpelt, at det er "helt ude i skoven" at pålægge erhvervsdrivende tavshed, hvis de skulle være utilfredse med en behandling, produkt eller service.

Eksempelvis mener han, at det er ugyldigt at forlange 5.000 kroner per dag, hvor en negativ omtale af et selskab ligger frit fremme for alle og enhver på nettet.

For ytringsfriheden vil ifølge advokaten altid vægte højere end arbitrære forretningsvilkår.

Hvorvidt han så også kan vinde sagen for Jens Høgni Højgaard, kommenterer han på følgende måde:

"Mærk dig mine ord: Vi vinder, og alt andet er ligegyldige hypoteser."

Her kan du se, hvordan HornskovVindberg argumenterer for sin sag: Forlanger 11.419 kroner efter dårlig Trustpilot-anmeldelse: Vi beskytter os mod afpresning

Læs også:
Jens sagsøges for negativ TrustPilot-anmeldelse: Men kan kritiske anmeldelser ties ihjel på nettet? Her er de tre vigtigste pointer




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fuel your IT with the best-kept secret in IBM

It takes massive computing power to accurately calculate weather forecasts – and to secure that people and businesses are able to access detailed information about whether it is going to rain, shine, storm, or snow. In this seminar, you will have the chance to hear the British Met Office describe how they do exactly that.

28. januar 2021 | Læs mere


Sandheden om Schrems II – erhvervslivets nye Cuba-krise

Konsekvenserne af Schrems II kan meget vel gå hen og blive en af de største udfordringer for danske virksomheder i 2021. Så tjek ind på denne onlinebriefing, hvor den hemmelige Schrems II gæst, ComplyCloud og Datatilsynet giver dig indsigt i, hvad dommen i virkeligheden handler om, og hvilke menneskelige hensyn der ligger bag.

29. januar 2021 | Læs mere


GDPR i dagligdagen: Fokus på Datatilsynets nye strategi ”Tilsyn med effekt” og Schrems II

GDPR er ikke statisk. Nu øger Datatilsynet GDPR-kontrollen med ny strategi i tre faser. Strategien har fået navnet 'Tilsyn med effekt', og med den åbner Datatilsynet op for et nyt koncept. Derudover er der med Schrems II kommet flere EU-retningslinjer, som man skal tage stilling til.

09. februar 2021 | Læs mere






Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
White paper
IDC – styrken af en hybrid cloud strategi
Cloud computing er blevet en integreret del af forretningsstrategi og it-arkitektur for mange virksomheder i løbet af det sidste årti. Brugen af cloud er blevet udbredt, fordi virksomheder vil indføre nye forretningsmodeller, udtrække værdifuld indsigt fra enorme datamængder, håndtere krævende arbejdsbelastninger, levere nye produkter hurtigere og opnå konkurrencemæssige fordele. Men cloudadoption har også introduceret nye udfordringer. Denne undersøgelse af virksomhedens it-kunder fremhæver de største udfordringer med offentlig cloud.