Artikel top billede

(Foto: Mads Elkær)

Advokat har tjent 37,7 millioner kroner på IT Factory-sagen

Kammeradvokaten har indtil videre tjent 37,7 millioner kroner på at håndtere IT Factory-sagen.

Kammeradvokat Boris Frederiksen har som kurator indtil videre tjent 37,7 millioner kroner i vederlag på sin behandling af konkursboet efter IT Factory, der krakkede i 2008 og udløste en af de meste spektakulære it-skandaler i nyere tid.

Ifølge Finans blev beløbet udbetalt til november i fjor. Mere kan komme til, da sagen endnu ikke er endeligt afsluttet.

Ifølge avisen har kammeradvokaten brugt 13.200 timer på behandlingen af sagen. Det giver i alt en timeløn på næsten 2.900 kroner.

Beløbet er dog ikke alene udregnet efter antal timer, men efter en samlet vurdering af arbejdet og det opnåede resultat.

“Skifteretten [der har udbetalt beløbet, red] har således lagt vægt på, at arbejdet har medført en forøgelse af konkursboets aktiver med mere end 350 millioner kroner, at de anmeldte krav er reduceret med cirka 1,5 milliarder kroner,, samt at der er anvendt cirka 13.200 juristtimer ved konkursboets behandling,” skriver Boris Frederiksen i en mail til Finans.dk

IT Factory-topmand Stein Bagger blev efter fem år i fængsel sat på fri fod i 2014.

I foråret blev han opsporet i Sverige, hvor han opholdt sig under navnet Sten Hansen.

Der mangler fortsat 200 millioner kroner i bo-opgørelsen efter IT Factory, og der har tidligere været spekulationer fremme om, at Stein Bagger/Sten Hansen skulle have gemt dem til side, inden han meldte sig selv til politiet.

Læs også:

Avis: Stein Bagger fundet i Sverige - kurator ser med fornyet sult på sagen

Revisions-gigant skal betale kæmpeerstatning efter sjusk i Stein Bagger-sagen

Stein Bagger løsladt - nu begynder den vilde skattejagt




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere