Dell sender masser af ordrer videre til Dustin - her er selskabets svar til vrede partnere: "Det er ikke favorisering. Det er sund forretning"

Selv om rasende partnere kræver en forklaring på samarbejdet mellem Dell og Dustin, nægter Dell at stille op til interview. I stedet forklarer virksomheden sig på ni linjer i en mail.

Artikel top billede

Selv om Dell-partnere er stærkt utilfredse og føler sig forbigået af Dell, så afviser producenten at stille op og forklare sig.

I stedet har virksomheden valgt at sende en mail med et statement på ni linjer til Computerworld.

Den korte forklaring kommer efter, at Computerworld mandag kunne berette, at flere partnere var utilfredse med deres samarbejde med Dell.

Utilfredsheden bunder i, at en påstået samarbejdsaftale mellem Dell og Dustin angiveligt koster partnerne dyrebare ordrer.

Det kan du læse mere om her: Utilfreds Dell-partner beskylder Dell for ordre-fusk: "Der sidder nogle folk hos Dell, der dirigerer vores sager videre til Dustin"

Afviser alle anklager

Dell afviste allerede samme dag over for Computerworld, at et samarbejde af den slags skulle eksistere.

Men dagen efter kunne Computerworld så præsentere en lydoptagelse af Dell's egen salgstelefon, der leder kunderne just i Dustins retning.  

Hør lydoptagelsen her: Dell har netop afvist alle beskyldinger om ordre-fusk: Men her er det klare bevis

Det vil Computerworld selvfølgelig gerne høre Dell's forklaring på, når nu man har sagt, at der ikke eksisterer et samarbejde.

Men et nyt og ellers aftalt interview med Dells kanalchef, Christian Borg Møhl, blev aflyst af Dell. 

Læs Dell's svar på anklagerne her: Dell afviser anklage om ordre-fusk: "Det er er et meget kritisk punkt for os, at vores partnere skal være trygge"

Svar på ni linjer

På trods af flere henvendelser fra Computerworld, oplyser Dell, at virksomheden ikke ønsker at stille op til interview.

Istedet har selskabet sendt skriftligt svar i en mail til Computerworld.

Det lyder i sin helhed.

"Det er vigtigt at slå fast, at der er tale om to sager, der på ingen måde har sammenhæng. Den første sag er er en decideret anklage rejst af Netsolutions. Jeg vil understrege, at vi har en Zero Tolerance politik overfor brud på vores Deal registreringsproces. Vi tager beskyldninger som denne meget seriøst, og er i dialog med alle relevante stakeholders."  
 
"Den anden sag er en kommerciel beslutning. Vi indgik en strategisk samarbejdsaftale på nordisk plan med Dustin for omkring fire år siden. Det betyder, at Dustin håndterer de mange ordrer, som løber ind, da Dustin har et velegnet set-up til at håndtere disse transaktioner. Dette skete i forbindelse med, at Dell nedlage sin egen salgsafdeling på dette område. Hver partner har en række styrker, som vi ønsker at udnytte. Det er ikke favorisering. Det er sund forretning," skriver Dell i sit statement.

Computerworld har efter at have modtaget udtalelsen gentagne gange bedt Dell om et interview, men uden held.

Kommunikationschef for Dell, Christian Riise har svaret, at man ikke ønsker at stille op til interview og i øvrigt ikke har flere kommentarer til sagen.

Computerworld ville ellers andet gerne have spurgt Dell: 

- Hvordan det hænger sammen, at Dell først afviser et samarbejde og bagefter erkender at have et 'strategisk samarbejde' med Dustin? 

- Hvordan Dell har kommunikeret ud til sine andre partnere, at Dustin de facto har overtaget og og kørt Dell's salgsafdeling de seneste fire år? 

- Om partnerne skal vænne sig til, at kommunikationen med Dell foregår på e-mail, og at virksomhedens svar holdes på færre end 10 linjer? 

- Hvordan Dell har tænkt sig at genvinde sine partneres tillid efter den her sag? 

- Hvilke tiltag har Dell tænkt sig at iværksætte for at afdække, om Dustin reelt set "plukker" ordre fra de andre partnere?

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

    Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly