Artikel top billede

Dell sender masser af ordrer videre til Dustin - her er selskabets svar til vrede partnere: "Det er ikke favorisering. Det er sund forretning"

Selv om rasende partnere kræver en forklaring på samarbejdet mellem Dell og Dustin, nægter Dell at stille op til interview. I stedet forklarer virksomheden sig på ni linjer i en mail.

Selv om Dell-partnere er stærkt utilfredse og føler sig forbigået af Dell, så afviser producenten at stille op og forklare sig.

I stedet har virksomheden valgt at sende en mail med et statement på ni linjer til Computerworld.

Den korte forklaring kommer efter, at Computerworld mandag kunne berette, at flere partnere var utilfredse med deres samarbejde med Dell.

Utilfredsheden bunder i, at en påstået samarbejdsaftale mellem Dell og Dustin angiveligt koster partnerne dyrebare ordrer.

Det kan du læse mere om her: Utilfreds Dell-partner beskylder Dell for ordre-fusk: "Der sidder nogle folk hos Dell, der dirigerer vores sager videre til Dustin"

Afviser alle anklager

Dell afviste allerede samme dag over for Computerworld, at et samarbejde af den slags skulle eksistere.

Men dagen efter kunne Computerworld så præsentere en lydoptagelse af Dell's egen salgstelefon, der leder kunderne just i Dustins retning.  

Hør lydoptagelsen her: Dell har netop afvist alle beskyldinger om ordre-fusk: Men her er det klare bevis

Det vil Computerworld selvfølgelig gerne høre Dell's forklaring på, når nu man har sagt, at der ikke eksisterer et samarbejde.

Men et nyt og ellers aftalt interview med Dells kanalchef, Christian Borg Møhl, blev aflyst af Dell. 

Læs Dell's svar på anklagerne her: Dell afviser anklage om ordre-fusk: "Det er er et meget kritisk punkt for os, at vores partnere skal være trygge"

Svar på ni linjer

På trods af flere henvendelser fra Computerworld, oplyser Dell, at virksomheden ikke ønsker at stille op til interview.

Istedet har selskabet sendt skriftligt svar i en mail til Computerworld.

Det lyder i sin helhed.

"Det er vigtigt at slå fast, at der er tale om to sager, der på ingen måde har sammenhæng. Den første sag er er en decideret anklage rejst af Netsolutions. Jeg vil understrege, at vi har en Zero Tolerance politik overfor brud på vores Deal registreringsproces. Vi tager beskyldninger som denne meget seriøst, og er i dialog med alle relevante stakeholders."  
 
"Den anden sag er en kommerciel beslutning. Vi indgik en strategisk samarbejdsaftale på nordisk plan med Dustin for omkring fire år siden. Det betyder, at Dustin håndterer de mange ordrer, som løber ind, da Dustin har et velegnet set-up til at håndtere disse transaktioner. Dette skete i forbindelse med, at Dell nedlage sin egen salgsafdeling på dette område. Hver partner har en række styrker, som vi ønsker at udnytte. Det er ikke favorisering. Det er sund forretning," skriver Dell i sit statement.

Computerworld har efter at have modtaget udtalelsen gentagne gange bedt Dell om et interview, men uden held.

Kommunikationschef for Dell, Christian Riise har svaret, at man ikke ønsker at stille op til interview og i øvrigt ikke har flere kommentarer til sagen.

Computerworld ville ellers andet gerne have spurgt Dell: 

- Hvordan det hænger sammen, at Dell først afviser et samarbejde og bagefter erkender at have et 'strategisk samarbejde' med Dustin? 

- Hvordan Dell har kommunikeret ud til sine andre partnere, at Dustin de facto har overtaget og og kørt Dell's salgsafdeling de seneste fire år? 

- Om partnerne skal vænne sig til, at kommunikationen med Dell foregår på e-mail, og at virksomhedens svar holdes på færre end 10 linjer? 

- Hvordan Dell har tænkt sig at genvinde sine partneres tillid efter den her sag? 

- Hvilke tiltag har Dell tænkt sig at iværksætte for at afdække, om Dustin reelt set "plukker" ordre fra de andre partnere?




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere