MobilePay tager Apple Pays entre med ophøjet ro: "Vi har en løsning, som både erhvervsvirksomheder og private har meget svært ved at undvære"

Apple Pay's indtog som ny betalingsløsning for de danske forbrugere vækker ingen panik hos MobilePay, der i dag er danskernes foretrukne app til overførsel af penge og gennemførsel af betalinger.

En ny spiller har gjort sit indtog. Fra i dag tirsdag kan alle danskere, der er kunder i Jyske Bank og Nordea, anvende Apple Pay som kontaktløs betalingsform. 

Det vækker dog ikke bekymring hos Mobile Pay, der i dag sidder tungt på det danske marked for mobilbetalinger. 

“Vi er ydmyge overfor, at det er Apple, der kommer. Apple kender alle, men der er ikke bekymrede miner hos os,“ siger Peter Kjærgaard, der er presseansvarlig hos MobilePay. 

Læs mere om Apple Pay her: Så er Apple Pay kommet til Danmark: Så mange får adgang til tjenesten i dag

Han forklarer, at man hos MobilePay tager den nye konkurrents entré med ophøjet ro, da man selv oplever en stor tilslutning til egen applikaiton, der dagligt hjælper danskerne med alt fra indkøb i detailbutikker til at splitte betalingen efter endt fodboldspil i den lokale sportshal.

“Vi oplever, at vi har en løsning, som både erhvervsvirksomheder og private har meget svært ved at undvære. Det er vores indfaldsvinkel til situationen,“ siger han.

Stærkt position
Igennem en årrække har MobilePay formået at sætte sig tungt på markedet for mobile transaktioner. 

Se hvordan Apple Pay virker her: Test af Apple Pay i dansk butik: "Det er seriøst smart"

Efter en hård kamp med konkurrenten Swipp, der nægtede at give sig det første lange stykke tid, har MobilePay nu efter eget udsagn erobret ni ud af ti danske smartphones.

Det gør applikationen meget tæt knyttet til danskerne, forklarer Peter Kjærgaard.

“Man skal ikke undervurdere værdien af at have en løsning, som alle ved, at de andre har. Det skaber en tryghed omkring, at hvis man vil sende penge til hinanden og betale hos de fleste virksomheder, så kan man stort set altid gøre det med Mobile Pay,” siger han.

Kan blive en fordel
Apple Pay er til at begynde med blevet introduceret for kunderne i Jyske Bank og Nordea, der i øvrigt er blandt landets største banker. 

Det betyder, at mange danskere allerede nu har adgang til tjenesten, der utvivlsomt vil tage en bid af markedet for mobile betalinger i landets butikker. 

Men hos MobilePay byder man Apple velkommen på markedet og håber faktisk, at det kan sætte endnu mere gang i markedet for de mobile betalinger. 

"Vi byder på den ene side Apple velkommen og på den anden side er vi meget fortrøstningsfulde og komfortable med situationen," siger Peter Kjærgaard og fortsætter:

"Det kan være med til at forstærke brugen af mobile betalingsløsninger i butikker, hvor det klart er et lang og sejt træk. Det kan vi alle sammen se."

Læs mere her: 

Nets mobile Dankort-app får bundkarakter på Google Play: “Vi er næsten klar med en løsning”


Læs mere her: Overblik: Sådan klarer Apple Pay sig i forhold til andre betalings-apps




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: Drift og dagligdag - effektive it-værktøjer

Du har nu (forhåbentligt) styr på virksomhedens dataflow i forhold til GDPR. På dette seminar bliver du præsenteret for en række af de mest effektive it-værktøjer til håndtering af persondata, så I lever op til GDPR: Inklusive varsling, samtykke, lagring, overblik, dokumentation og sletning.

26. april 2019 | Læs mere


Microsoft Dynamics 365 – det næste skridt mod den digitale transformation

Hvordan kommer virksomheder i gang med en digital transformation? - Og hvilke værktøjer kan bringe virksomheden bedst muligt igennem forandringerne? Microsoft bud er Microsoft Dynamics 365. Her er samlet alle de grundlæggende funktioner, som en virksomhed har brug for, og de arbejder sammen ved hjælp af apps og en fælles datamodel.

02. maj 2019 | Læs mere


Fremtidens kundeservice – kom godt i gang med chatbots og kunstig intelligens

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - hvis altså de bliver sat rigtigt op. Lige rundt om hjørnet venter de stemmestyrede chatbots til eksempelvis Alexa og Google Home. Kom og hør, hvordan du kommer hurtigt i gang med chatbots.

07. maj 2019 | Læs mere





mest debaterede artikler

Premium
En skærmrevolution er på vej: Her er alt du bør vide om fremtidens mini-LED og micro-LED-skærme
En mindre skærmrevolution er nu under opsejling. Tre nye skærmteknologier kommer med hver deres løfte om vild kontrast, flottere farver og modulære egenskaber.
Computerworld
Overblik: Så meget betaler danske virksomheder i løn til it-medarbejderne - se listerne her
Overblik: Der er meget stor forskel på løn-niveauet for it-medarbejderne i de danske virksomheder. Få overblikket over, hvor lønnen er højest og lavest her.
CIO
The Digital Edge: Claus H. Andersen står i spidsen for at gøre dit indkøb nemmere i Salling Groups 1.500 butikker
Podcast: Salling Groups digitale chef, Claus H. Andersen, er på en digital mission: Det skal være nemmere at handle, nemmere at være kunde og nemmere være forbruger - i alle kædens 1.500 butikker. Hør hvordan den digitale chef arbejder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Spændende undersøgelse: Her ligger forretningsværdien i print-sikkerhed
En undersøgelse fra IDC viser, at der for virksomheder er en solid business case i at prioritere sikkerhed på print, og ethvert it-initiativ der kan nedbringe omkostninger, er attraktivt for ledere. I undersøgelsen har IDC lavet dybdegående interviews med 16 organisationer, som bruger en entreprise printerløsning, og disse interviews viser at der ligger stor forretningsværdi i denne løsning. Organisationerne blev bedt om at beskrive forskellen på ”før” og ”efter” og det viser sig, at de har opnået et mere sikkert print-miljø, samtidig med at der spares både penge og tid.