Ny plan fra danskerne bag Subway Surfers: Kendte spil-figurer skal optræde på tøj og tasker

Det danske mobilspil Subway Surfers er det mest downloadede nogensinde. Nu satser en af virksomhederne bag stort på merchandise.

Artikel top billede

Den danske it-virksomhed Sybo, der står bag spilsuccessen Subway Surfers, vil nu tjene penge på at lade internationale virksomheder producere merchandise med spillets karakterer.

Det skriver Børsen.

Subway Surfers er det mest downloadede mobilspil nogensinde, og det er således blevet downloadet mere end 1,6 milliarder gange.

Derfor mener administrerende direktør Mathias Gredal Nørvig også, at det er et naturligt næste skridt at begynde at indgå de såkaldte licensaftaler.

Det er dem, der f.eks kan give en skoproducent ret til at sælge Subway Surfers-sko mod at aflevere et beløb til Sybo.

"Vi er det mest downloadede spil nogensinde, så vi snakker med de største selskaber i verden om, hvordan vi kan arbejde sammen. Og så er det jo i virkeligheden bare at kigge på, hvilke tøjfirmaer, der er de største," siger Mathias Gredal Nørvig til Børsen.

Læs også: Dansk app det mest downloadede spil i hele verden fra både iOS og Android

Sybo har ansat en ny medarbejder til at lede licens-projektet, og den pågældende har tidligere stået i spidsen for en lignende indsats hos den finske spiludvikler Rovio.

Rovio står bag spillet Angry Birds, der i dag både er film, spil og merchandise.

“Vi ved, at vi går ind på et kæmpestort marked, så vi tror på, at det kan betale sig, men om vi rammer guldåren ligesom Rovio, eller om vi ender med at være større eller mindre, ved jeg ikke. Men vi har kæmpe ambitioner og smider rigtig mange penge efter det her," siger Mathias Gredal Nørvig,

Sybo havde i sidste regnskab et resultat på 96 millioner kroner.

Læs også: Et af Danmarks mest populære mobil-spil bliver nu til en Hollywood-serie

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Softwareudviklere til Cyberdivisionens HR-systemer og Applikationer i Ballerup

Københavnsområdet

TD SYNNEX Denmark ApS

Internal Account Manager

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Consultant

Københavnsområdet

Erhvervsakademi Aarhus

Underviser/konsulent indenfor AI

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S