Mægtige AWS buldrer ind i Danmark: Cloud-krigen er på trapperne - det kommer den til at betyde for dig

ComputerViews: Amazon Web Services har åbnet sit første danske kontor, og dermed er det første skud blevet løsnet i den stor-krig, der nu skal udkæmpes på det danske cloud-marked. Hvem bliver vinderen?

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Se hvilke danske kunder AWS vil have fat i
  • Indsigt i Amazons strategi på andre markeder
  • Baggrunden for den kommende krig på det danske cloud-marked
  • Læs hvilke parametre, der kommer til at afgøre krigen
  • Indblik i hvorfor de danske kunder skal glæde sig
1.317
6:45 min
Torsdag blev det officielt, at verdens største udbyder af cloud-løsninger, Amazon Web Services (AWS), nu også rykker fysisk ind i Danmark.

Det kan du læse mere om her: Amazons kæmpe cloud-forretning åbner i Danmark: Her er selskabets planer med AWS i Danmark

Det sker med et kontor på toppen af Codanhuset i København, og selv om den amerikanske teknologigant ikke ønsker at sætte tal på de danske målsætninger er én ting sikkert:

Når AWS gør noget, er der altid store muskler bag satsningen. For AWS vil være den største spiller på alle markeder.

Beskeden til de andre udbydere på det danske cloud-marked er derfor klar: Hold på hat og briller for AWS' indtog betyder priskrig.

Den internationale cloud-gigant, der havde en omsætning

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Se listen: Her er Danmarks bedste konsulentvirksomheder - medarbejderne skal have det sjovt hos vinderen

0 Premium-indhold

EU arbejder (måske) på ny telemyndighed: Bliver en gamechanger for udrulningen af 5G

0 Premium-indhold

AWS bygger mere infrastruktur i Danmark: Datacentre kommer også på et tidspunkt

0 Premium-indhold

C2IT opkøber dansk it-konsulenthus: Tidligere Sentia-boss med ledende roller i begge selskaber har forhandlet prisen

0 Premium-indhold

Stor survey fra Computerworld og IT-Jobbank: 85 procent af de danske it-ansatte er åbne for job-tilbud - chefen gør en kæmpe forskel


Premium
Se listen: Her er Danmarks bedste konsulentvirksomheder - medarbejderne skal have det sjovt hos vinderen
Interview: Prisen som Danmarks bedste konsulentvirksomhed gives til et nichehus, hvis medarbejdere boltrer sig i en særdeles lukrativ sektor. Selskabet har på otte år skabt en forretning, der bider skeer med de store huse.
Computerworld
Ny Windows 10 i horisonten: Disse funktioner udgår ved næste opdatering
En stribe funktioner udgår i Microsofts store oktober-opdatering af Windows 10.
CIO
Machine learning og kunstig intelligens med Jesper Steen Møller "Der er rigtigt meget teknik som for nogen ser nærmest magisk ud"
Tech fra Toppen: Hvornår det giver mening at bruge machine learning - og hvordan du kommer bedst muligt i gang? Få svaret i den seneste udgave af Computerworlds podcast "Tech fra toppen" med datalog Jesper Steen Møller.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .