MacBook Pro og iPhone X ramt af fejl: Apple vil reparere begge modeller kvit og frit

Apple er klar til at reparere den hundedyre iPhone X samt MacBook Pro kvit og frit, efter selskabet har opdaget fejl i begge enheder.

Artikel top billede

Apple har opdaget fejl i både den dyre iPhone X samt i MacBook Pro og tilbyder nu at reparere de problem-ramte maskiner kvit og frit.

Det sker efter, at selskabet har opdaget problemer med touch-funktionen i den første udgave af iPhone X, som blev lanceret i fjor.

Problemet skyldes en komponent-fejl, lyder det fra Apple. Selskabet understreger, at komponent-fejlen ikke findes i de nyere iPhone XS og iPhone XR.

Ifølge Apple betyder komponent-fejlen, at iPhone X’eren ikke reagerer korrekt på berøring, ligesom telefonen kan reagere, selv om den slet ikke bliver berørt

Også MacBook Pro ramt

Sideløbende har Apple også opdaget en fejl i MacBook Pro-udgaven på 13 tommer.

Denne fejl kan føre til tab af data samt fejl i storage-delen på computeren.

Også her meddeler Apple, at selskabet vil reparere defekte computere kvit og frit.

Ifølge selskabet findes denne fejl i MacBook Pro 128GB og 256GB solid state drive, som er blevet solgt mellem juni 2017 og juni 2018.

Du kan læse mere om MacBook Pro-problemet i denne meddelelse fra Apple.

Problemramte

Apple havde også sidste år store problemer med en række iPhone-modellers batterier.

Dengang kom det frem, at Apple bevidst havde sløvet ældre iPhones for at få batteriet til at holde en hel dag.

Det kan du læse mere om her: Efter bevidst at have gjort iPhones langsommere: Apple undskylder ved at sænke prisen for batteri-udskiftning.

Dengang iværksatte Apple også et større udskiftningsprogram.

Ligeledes meddelte Apple i sommer, at selskabet ville udskifte fejlramte tastaturer i en række MacBook og MacBook Pro-modeller.

Det skete efter, at mange brugere havde klaget over, at tasterne på deres MacBook efter redesign af tastaturet i 2015 satte sig fast, var ustabile og føltes ‘klistrede’ eller at bogstaver slet ikke blev registreret ved tryk.

Det kan du læse mere om her: Apple sagsøges i stor stil af utilfredse MacBook-brugere.

Netcompany A/S

Linux Operations Engineer

Nordjylland

Netcompany A/S

DevOps Engineer

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Microsoft Operations Engineer

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job