MacBook Pro og iPhone X ramt af fejl: Apple vil reparere begge modeller kvit og frit

Apple er klar til at reparere den hundedyre iPhone X samt MacBook Pro kvit og frit, efter selskabet har opdaget fejl i begge enheder.

Artikel top billede

Apple har opdaget fejl i både den dyre iPhone X samt i MacBook Pro og tilbyder nu at reparere de problem-ramte maskiner kvit og frit.

Det sker efter, at selskabet har opdaget problemer med touch-funktionen i den første udgave af iPhone X, som blev lanceret i fjor.

Problemet skyldes en komponent-fejl, lyder det fra Apple. Selskabet understreger, at komponent-fejlen ikke findes i de nyere iPhone XS og iPhone XR.

Ifølge Apple betyder komponent-fejlen, at iPhone X’eren ikke reagerer korrekt på berøring, ligesom telefonen kan reagere, selv om den slet ikke bliver berørt

Også MacBook Pro ramt

Sideløbende har Apple også opdaget en fejl i MacBook Pro-udgaven på 13 tommer.

Denne fejl kan føre til tab af data samt fejl i storage-delen på computeren.

Også her meddeler Apple, at selskabet vil reparere defekte computere kvit og frit.

Ifølge selskabet findes denne fejl i MacBook Pro 128GB og 256GB solid state drive, som er blevet solgt mellem juni 2017 og juni 2018.

Du kan læse mere om MacBook Pro-problemet i denne meddelelse fra Apple.

Problemramte

Apple havde også sidste år store problemer med en række iPhone-modellers batterier.

Dengang kom det frem, at Apple bevidst havde sløvet ældre iPhones for at få batteriet til at holde en hel dag.

Det kan du læse mere om her: Efter bevidst at have gjort iPhones langsommere: Apple undskylder ved at sænke prisen for batteri-udskiftning.

Dengang iværksatte Apple også et større udskiftningsprogram.

Ligeledes meddelte Apple i sommer, at selskabet ville udskifte fejlramte tastaturer i en række MacBook og MacBook Pro-modeller.

Det skete efter, at mange brugere havde klaget over, at tasterne på deres MacBook efter redesign af tastaturet i 2015 satte sig fast, var ustabile og føltes ‘klistrede’ eller at bogstaver slet ikke blev registreret ved tryk.

Det kan du læse mere om her: Apple sagsøges i stor stil af utilfredse MacBook-brugere.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Publicis Sapient

    Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

    Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S