Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Sundhedsplatformen ramt af massive problemer efter opdatering

Sundhedsplatformen er plaget af en storm af nye problemer efter stor opdatering for halvanden uge siden.

Den store opdatering af Sundhedsplatformen i forrige weekend har ført til en stribe af nye problemer, skriver Dagens Medicin.

Sundhedsplatformen blev opdateret 2. februar i både Region Hovedstaden og Region Sjælland, der er de to regioner, der herhjemme har valgt Sundhedsplatformen.

Ifølge Dagens Medicin er der efter opdateringen risiko for forsinkede operationer, fejlmedicinering samt risiko for, at patienterne ikke får svar på deres forespørgsler til egen læge.

Desuden er 2.000 røntgenbeskrivelser strandet i systemet.

Ifølge bladet væltede det ind med henvendelser til regionernes helpdesk i dagene efter opdateringen. Region Sjælland modtog således omkring 2.000 henvendelser i den første uge efter opdateringen.

Opdateringen betød, at Sundhedsplatformen blev lukket helt ned i 16 timer på alle sygehuse i Region Sjælland og Region Hovedstaden.

Nedlukningen finder sted i forbindelse med dels en stor opdatering af Sundhedsplatformen med navnet SP2018, dels overgangen til en ny version af landspatientregisteret, LPR3.

Det kan du læse mere om her: Sundhedsplatformen lukkes ned i 16 timer i weekenden - alt skal noteres med pen og papir.

Læs også:

Politisk flertal i Folketinget kan være klar til at skrotte Sundhedsplatformen

Professor: Sundhedsplatformen vil kunne udskiftes relativt hurtigt - men det vil blive dyrt og ressourcekrævende

Løkke: Danmark er for lille et land til at have forskellige it-systemer




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere