Innovationsdirektør Anne-Sofie Nielsen færdig hos Nemlig.com efter syv måneder på posten

Ved årsskiftet tog Nemlig.coms daværende teknologidirektør Anne-Sofie Nielsen skridtet op og blev forfremmet til innovationsdirektør. Men efter syv måneder i stillingen er hendes tid i selskabet nu forbi.

Artikel top billede

(Foto: Jacob Ø. Wittorff)

Innovationsdirektør Anne-Sofie Nielsen er færdig hos online-supermarkedet Nemlig.com.

Det sker blot syv måneder efter, at hun ved årsskiftet blev forfremmet fra en stilling som teknologidirektør, CTO.

Det oplyser Anne-Sofie Nielsen i et Linkedin-opslag.

"I næste uge vil jeg sige farvel til Stefan Plenge (administrerende direktør for Nemlig.com, red.) og resten af det fantastiske hold hos Nemlig.com. Det har været fire super spændende år som CTO og Chief Innovation Officer (innovationsdirektør, red.), og det tager pusten fra mig at tænke tilbage på alle de ting, vi har oplevet sammen; Lige fra at lave 'rip and replace' i vores lagerkontrolsystem til at lancere et prisvindende website og en prisvindende app," skriver Anne Sofie Nielsen i Linkedin-meddelelsen.

Stillingen som teknologidirektør havde Anne-Sofie Nielsen bestredet siden juni 2015, hvilket betyder, at hun nu forlader Nemlig.com efter lidt over fire års ansættelse.

Ved årsskiftet skiftede hun til en nyoprettet stilling som innovationsdirektør i en større ledelsesrokade.

Det kan du læse mere om her: Nemlig.com skifter ud i topledelsen med omfattende rokade: Her er selskabets nye CIO

Uvis årsag til fratrædelsen

I Anne-Sofie Nielsens Linkedin-besked forklarer hun ikke, hvorfor hun stopper hos Nemlig.com blot syv måneder, efter hun tiltrådte en ny stilling.

"Nu er det tid for mig til at finde en ny mulighed, hvor jeg kan udfolde min passion for at levere gode software-produkter- og services, bygge og skalere teknologi og product management teams og arbejde strategisk med at give konkurrenterne baghjul," skriver Anne-Sofie Nielsen i opslaget, hvor hun også opfordrer folk til at kontakte hende, hvis man kender til muligheder, der kan være interessante for hende.

Læs også: Nemlig.coms hemmelige algoritme skal skabe Danmarks mest personlige supermarked: "Vi vil være en moderne udgave af den gamle købmand, der kender dig, når du træder ind af døren"

Bestyrelsesmedlem for aarhusiansk it-virksomhed

Selv om Anne-Sofie Nielsen endnu ikke har fuldt overblik over fremtiden, står det allerede nu klart, at hun skal bruge en del af tiden som bestyrelsesmedlem for den aarhusianske it-virksomhed Alexandra Instituttet.

Her blev hun udpeget til bestyrelsen i april.

Computerworld har kontaktet Anne-Sofie Nielsen, der oplyser, at hun "ingen kommentarer" til forløbet om hendes fratrædelse.

Læs også: Alexandra Instituttet udnævner ny CEO: Han afløser Ole Lerhmann Madsen 1. oktober

Læses lige nu

    Event: Årets CISO 2026

    Sikkerhed | København

    Vi glæder os til at løfte sløret for flere detaljer til denne konference. I mellemtiden kan du tilmelde dig og dermed have tidspunktet reserveret i din kalender.

    22 oktober 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Jeppe Spanggaard, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med Digitalisering med Microsoft-platformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Nyt job

    Jeppe Spanggaard

    Pinksky ApS

    Guardsix har pr. 1. maj 2026 ansat Louise Sara Baunsgaard som Global Marketing & Communications Director. Hun skal især beskæftige sig med at positionere virksomheden som et europæisk alternativ i en tid, hvor cybersikkerhed i høj grad handler om geopolitik. Hun kommer fra en stilling som Co-Founder og CMO hos Get BOB. Hun er uddannet Ba.ling.merc fra CBS og har desuden en Mini MBA i marketing. Hun har tidligere beskæftiget sig med marketing og kommunikation i ledende nordiske roller hos bl.a. Meta og Nets. Nyt job
    Trafikstyrelsen har pr. 1. maj 2026 ansat Nihad Hodzic som IT og Digitaliseringschef. Han skal især beskæftige sig med med IT-projekter og digital transformation, herunder især det strategiske løft af Trafikstyrelsens digitale niveau. Han kommer fra en stilling som Kontorchef hos Udviklings og Forenklingsstyrelsen. Han er uddannet i statskundskab og har en lederuddannelse fra MIT Sloan, samt en igangværende Master i IT-Ledelse. Han har tidligere beskæftiget sig med IT-udvikling og større projekter på momsområdet, hvor han har ledet et projekt- og udviklingskontor. Nyt job

    Nihad Hodzic

    Trafikstyrelsen