Små bredbåndsselskaber kan leje service

Call center-selskabet Proffcom tilbyder nu de mindre udbydere af bredbåndsprodukter at blive klare deres forpligtelser inden for kundeservice, som de større selskaber ofte slår på som konkurrenceparameter.

Callcenter-virksomheden Proffcom tilbyder som de første at yde support for især mindre udbydere af bredbåndsforbindelser til fast pris, når opgaven bliver større end en mand kan klare fra en mobiltelefon.

? Der ligger en grænse omkring 1000-1500 brugere af bredbåndforbindelser: Når en udbyder kommer over den, kan supporten ikke længere klares af en medarbejder med en mobiltelefon. Her risikerer de mindre udbydere at dø, fordi de ikke kan løfte supportopgaven, siger salgschef Frederik Weisz fra Proffcom.

Proffcom mener dermed at kunne gøre de mindre selskaber mere konkurrencedygtige mod de store teleselskaber, der ofte bruger serviceudbuddet som en salgsfaktor og begrundelse for højere priser.

Supporten omfatter opsætning af forbindelsen, hjælp med e-post og med at benytte Explorer-browseren.

Ønsker udbyderen, at supporten også skal tage sig om henvendelser om regninger, bliver det til en højere pris.

Hidtil er outsourcet kundeservice blevet afregnet pr. minut, men Callcenter-virksomheden tilbyder support til fast pris ud fra beregninger, der viser, at brugerne i gennemsnit benytter denne mulighed godt tre gange.

? Vores opgave er at sætte vores medarbejdere i stand til at "uddanne" brugerne, så de kan klare sig på egen hånd. Selvfølgelig kan vi komme ud for pludselig at få en massehenvendelser, hvis der sker et kabelbrud, men så er vi klar til at klar denne informationsopgave, siger Frederik Weisz.

Proffcom-gruppen har flere end 1.000 callcenter-medarbejdere i Norden, og hovedkvarter i Københavns Nordvestkvarter. Proffcom ejes af det børsnoterede svenske Proffice.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere