Små bredbåndsselskaber kan leje service

Call center-selskabet Proffcom tilbyder nu de mindre udbydere af bredbåndsprodukter at blive klare deres forpligtelser inden for kundeservice, som de større selskaber ofte slår på som konkurrenceparameter.

Callcenter-virksomheden Proffcom tilbyder som de første at yde support for især mindre udbydere af bredbåndsforbindelser til fast pris, når opgaven bliver større end en mand kan klare fra en mobiltelefon.

? Der ligger en grænse omkring 1000-1500 brugere af bredbåndforbindelser: Når en udbyder kommer over den, kan supporten ikke længere klares af en medarbejder med en mobiltelefon. Her risikerer de mindre udbydere at dø, fordi de ikke kan løfte supportopgaven, siger salgschef Frederik Weisz fra Proffcom.

Proffcom mener dermed at kunne gøre de mindre selskaber mere konkurrencedygtige mod de store teleselskaber, der ofte bruger serviceudbuddet som en salgsfaktor og begrundelse for højere priser.

Supporten omfatter opsætning af forbindelsen, hjælp med e-post og med at benytte Explorer-browseren.

Ønsker udbyderen, at supporten også skal tage sig om henvendelser om regninger, bliver det til en højere pris.

Hidtil er outsourcet kundeservice blevet afregnet pr. minut, men Callcenter-virksomheden tilbyder support til fast pris ud fra beregninger, der viser, at brugerne i gennemsnit benytter denne mulighed godt tre gange.

? Vores opgave er at sætte vores medarbejdere i stand til at "uddanne" brugerne, så de kan klare sig på egen hånd. Selvfølgelig kan vi komme ud for pludselig at få en massehenvendelser, hvis der sker et kabelbrud, men så er vi klar til at klar denne informationsopgave, siger Frederik Weisz.

Proffcom-gruppen har flere end 1.000 callcenter-medarbejdere i Norden, og hovedkvarter i Københavns Nordvestkvarter. Proffcom ejes af det børsnoterede svenske Proffice.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S