Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Huawei indgår enorm reklame-kontrakt - er klar til at bruge flere milliarder kroner på annoncer og branding

Huawei er klar til at investere end to milliarder kroner i reklamer og annoncer, der skal brande selskabet overfor ikke mindst de europæiske lande og forbrugere.

Kinesiske Huawei kæmper med næb og kløer for at modvirke de negative konsekvenser af de senere års ballade, hvor selskabet af USA er blevet beskyldt for at fremme kinesiske interesser og for alvor er kommet i orkanens øje i mange lande, der er ved at udbygge 5G-netværk.

Og Huawei er klar til at bruge rigtigt mange penge på at fortælle sin side af historien.

Ifølge mediet Politico har Huawei indgået en branding-kontrakt af de helt store med det britiske medie-bureau Wavemaker.

Kontrakten er ifølge mediet på 350 millioner dollar - 2,3 milliarder kroner.

Det gør Huawei til et af de selskaber, der lige nu investerer flest penge i hele verden på annoncer.

Ifølge Politico giver kontrakten et sjældent indblik i de midler, som Huawei er klar til at kaste ind i public affairs og marketing rundt omkring i verden.

Kontrakten giver Wavemaker mulighed for at spendere de 2,3 milliarder kroner på marketing af Huaweis produkter i 65 markeder i verden - inklusive Europa.

Wavemaker er blandt de helt store mediebureaer med kunder som L’Oreal, GSK og Adidas. Men ingen af deres marketing-budgetter når i nærheden af de summer, som Huawei nu vil lægge på bordet.

“Huawei er blandt vores tre største klienter og vil efter alt at dømme blive vores største klient ved udgangen af 2019,” lyder det fra Wavamaker ifølge mediet.

Læs også: Spionage-anklager mod Huawei bunder i en stor magt-kamp med Kina om data: Hvem skal have retten til at overvåge og spionere mod dig?




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere


Enterprise Architecture Day 2023: Strategi styring og sikkerhed

Mange it-afdelinger har de seneste år har oprustet på it-arkitektursiden. Både gennem individuelle ansættelser og med oprettelse af egentlige arkitektafdelinger. Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu?

28. marts 2023 | Læs mere


Nye muligheder - ny værdi. Få mere ud af Microsoft Dynamics 365 CE - med særligt fokus på kunstig intelligens (AI)

Kunstig intelligens, stemmegenkendelse, Open AIs meget omtalte ChatGPT, integrationer til Outlook, Teams og meget mere. Microsoft Dynamics 365-platformen byder på masser af muligheder for at øge produktiviteten, forbedre kundeservicen, få bedre indsigt i forretningen og i det hele taget rykke fra konkurrenterne.

29. marts 2023 | Læs mere