Direktør: Danske Hiper vokser med stor fart

TDC-ejede Hiper har gang i væksten på grund af stram fokus på pris, høje hastigheder og et simpelt produkt.

Artikel top billede

Mads Hein, administrerende direktør i Hiper.

Det TDC-ejede danske bredbåndsselskab vokser i et konkurrencepræget marked på grund af stram fokus på pris, enkelthed og høje hastigheder, skriver Børsen i en artikel om selskabet.

Administrerende direktør Mads Hein siger til avisen, at salget er løftet med 50 procent over det seneste år. Der nævnes dog ingen tal.

Målet er, at Hiper lander mindst 1.000 nye kunder om måneden, og det har Hiper leveret i hele 2020, fortæller han.

“I perioder af 2019 lå vi for højt prismæssigt, og det har vi nu i trit med markedsudviklingen kigget på og justeret på. Vi har lagt os, så vi fortsætter med at have attraktive priser i forhold til markedsniveauet. Vi slår på de høje hastigheder, som var det, Hiper var med til at skubbe frem på det danske marked,” siger direktøren til Børsen.

TDC blev etableret af Stig Myken og Nicolai Lamborg i 2015. De solgte selskabet til TDC i efteråret 2018, hvilket du kan læse mere om her: TDC køber den fremadstormende bredbånds-rival Hiper med 47.000 kunder.

TDC indsatte i 2019 Mads Hein som direktør.

Det kan du læse mere om her: Bredbåndsselskabet Hiper får ny topchef: Han afløser stifter Stig Myken

Hiper er det andet selskab, som Stig Myken og Nicolai Lamborg har solgt til TDC. De stod nemlig sammen med Peter Mægbæk også bag Fullrate, som de i 2009 solgte til TDC.

Peter Mægbæk har også siden solgt Plenti til TDC.

Læs også:

Derfor køber TDC Hiper: Kundekartotek og mindset

Stifter af Fullrate og Hiper trækker sig fra telebranchen

Nu indledes ny dansk bredbåndskrig: Sådan vil Hiper kapre kunder

Bredbåndselskabet Hiper klar til at udnytte fiberselskabers åbne netværk til at kapre flere kunder

Hiper klar med gigabit-bredbånd på TDC's net: Kan disse priser kapre kunder?

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra NetNordic

    De danske virksomheders kritiske infrastruktur er under pres

    Geopolitiske spændinger og NIS2-direktivet gør det stigende nødvendigt at have styr på sikkerheden omkring sin IT-infrastruktur.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil