Vinderen er fundet:Her er Danmarks bedste CIO: Susanne Schustin fra Blue Water Shipping er Årets CIO 2023

Artikel top billede

(Foto: Photo by Mitchell Luo on Unsplash)

Google vil sætte stopper for salg af annoncer baseret på browser-historik

Som led i ny privacy-fokus, vil Google stoppe med at sælge annoncer baseret på en brugers færden på tværs af hjemmeside, lyder det fra selskabet.

Google vil stoppe for salget af annoncer, der baserer sig på at følge brugernes færden på tværs af hjemmesider på internettet.

Det skriver Wall Street Journal.

Selskabet vil udfase brugen af tredjeparts-cookies næste år.

Herefter vil Google stoppe med at gøre brug af sporingsteknologi, der kan identificere brugerne, når de klikker sig rundt mellem internettets hav af hjemmesider, lyder det.

Læs også: Max Schrems på besøg hos Computerworld: Sådan ser vores cloud-fremtid ud i Europa efter Schrems II-dommen

Planerne sker som led i Googles vision om en 'privacy sandbox', designet til at kunne målrette annoncer baseret på interesser uden at krænke brugernes privatliv.

"Hvis digital reklame ikke udvikler sig for at imødegå de stigende bekymringer, folk har over deres privatliv, og hvordan deres personlige identitet bruges, risikerer vi fremtiden for det gratis og åbne internet," skriver Googles produktchef David Temkin i en blog.

Googles initiativ med 'privacy sandbox' skal i stedet analysere brugernes 'internet-vaner' og give annoncører mulighed for at målrette reklamer til aggregerede grupper med lignende interesser snarere end individuelle.

Det er planen, at Google vil begynde en åben test af køb af sådanne annoncer i andet kvartal af 2021.

Læs også: It-virksomheder forsøger at standse nyt Google-værktøj: Nu går myndighederne ind i sagen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
B2B automatisering

Globale software- og udviklerhuse såsom Microsoft, IBM, Salesforce og SAP mangedobler i disse år deres investeringer i udvikling af teknologi, der integrerer automatisering i ERP-platforme og andre forretningskritiske services. Du får konkret viden om, hvordan stadig flere koncerner samt mindre og mellemstore virksomheder allerede i dag konverterer processer, så langt de fleste sager håndteres automatisk, mens kun et mindretal behandles manuelt.

14. juni 2023 | Læs mere


NIS2 - Når ansvaret for cyberforsvaret lægges i hænderne på danske produktionsvirksomheder

I takt med at cybertruslen stiger og kravene til cybersikkerheden skærpes, når det nye NIS2-direktiv træder i kraft den 17. oktober 2024 bliver en endnu større del af det officielle ansvar for at beskytte den kritiske infrastruktur i Danmark lagt i hænderne på direktionen og bestyrelserne i private produktionsvirksomheder og ledelsen i offentlige organisationer og myndigheder.

14. juni 2023 | Læs mere


Enterprise Architecture Day 2023: Skab og dokumentér værdien af virksomhedens enterprise arkitektur

Vi går i dybden med, hvordan du kan optimerer driften af dit it-landskab præget af et godt mix af egne datacentre, hostede løsninger, API-integrationer og middleware – alt tilsat et stigende antal cloud-løsninger, som binder løsningerne sammen. Programmet for dagen afspejler den situation, virksomheder møder i bestræbelserne på at håndtere et it-landskab i forandring, hvor man skal have virksomhedens egen infrastruktur til at spille sammen med integration til cloudbaserede elementer.

15. juni 2023 | Læs mere