Artikel top billede

(Foto: Photo by Solen Feyissa on Google og Facebook sidder på langt over 50 procent af det danske annoncemarked. Det viser en analyse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der samtidig påpeger, at man er opmærksom på situationen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se vor store markedsandele Facebook og Google har i Danmark
  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vurdering af it-giganternes position på det danske marked
605
3:15 min
Det kommer langt fra som nogen overraskelse, at både Google og Facebook sidder trungt på annoncemarkedet i Danmark.

Men Forbruger- og Konkurrencestyrelsen sætter nu tal på, hvor stor markedsandelen for de to it-giganters position er, på det danske marked. Samtidig påpeger styrelsen at positionen er markant stigende.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sår tvivl om Netcompanys forklaring efter kæmpelæk af data: 34-årig varetægtsfængsles fire uger mere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

På denne dato er det slut med udbredte versioner af Office: Microsoft vil have dig over på de dyrere E3-licenser

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Vil have de unge: I den kinesiske tech-sektor står man over for fyring, når man fylder 35 år

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter exit fra Capgemini: Her er Claus Rydkjærs nye job - får topstilling i svensk milliard-koncern

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AI-bølgen kan sætte CIO’er i en svær situation: Risikerer at blive skiftet ud