Artikel top billede

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen: Google og Facebook dominerer det danske annoncemarked: Så mange milliarder tjener de på danske annoncer

Google og Facebook sidder på langt over 50 procent af det danske annoncemarked. Det viser en analyse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der samtidig påpeger, at man er opmærksom på situationen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se vor store markedsandele Facebook og Google har i Danmark
  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vurdering af it-giganternes position på det danske marked
605
3:15 min
Det kommer langt fra som nogen overraskelse, at både Google og Facebook sidder trungt på annoncemarkedet i Danmark.

Men Forbruger- og Konkurrencestyrelsen sætter nu tal på, hvor stor markedsandelen for de to it-giganters position er, på det danske marked. Samtidig påpeger styrelsen at positionen er markant stigende.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk cybersikkerhedsekspert: Sådan har FBI ramt REvil med deres egen medicin

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nu fungerer Windows 11 optimalt med AMD-processer: Se hvilke chip-typer, der er omfattet af løsningen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nu sker det: Om to uger er IBM og Kyndryl to fuldstændigt adskilte virksomheder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ryk dit data til de store cloud-udbydere hvis du vil være mere grøn: "Det er faktisk skræmmende og beskæmmende, så lidt danske hosting-leverandører fokuserer på bæredygtighed"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

USA bruger nu den store hammer mod cyberkriminelle: Den berygtede russiske REvil-hackergruppe blev udslettet af FBI