Artikel top billede

Crayons danske direktør, Marina Lønning. (Foto: Crayon/PR / Kristoffer Ingemand)

Crayons kunder mærker Microsofts prisstigninger: "Det har stor økonomisk impact for dem"

Selvom Crayon ikke tjener synderligt på at hjælpe kunderne gennem Microsofts prisstigninger, så har det haft en stor, mærkbar indflydelse på kunder, siger dansk topchef.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om Crayons oplevelser med at rådgive kunder med Microsoft prisstigninger.
593
3 min
Microsoft har hævet priserne på seks produkter fra marts, og 1. juli sker der flere ændringer i handelsvilkårene, hvor alle SKU’er (varenumre) stiger i pris, medmindre kunderne låser priserne og betaler på årlig basis i stedet for månedlig basis, hvilket sker i forbindelser med skiftet til New Commerce Experience (NCE).

Det har været kendt i et godt stykke tid – faktisk siden sidste sommer. Men det har også været nødvendigt med en indføringsperiode, for prisstigningerne har ført til mange overvejelser blandt kunder af Microsofts produkter.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse 10 danske kommuner har de laveste it-udgifter per indbygger: Investerer 13 gange mindre end den dyreste kommune

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen: Derfor tæller vi elektrikere og automekanikere med i oversigten over danske 'it-specialister'

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Står over for stort bødekrav: GDPR-dom over Kræftens Bekæmpelse udskydes i sidste øjeblik

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

37 år gammelt it-firma fra Nordjylland er Danmarks dygtigste til basissoftware: Slår både Microsoft, Oracle og ServiceNow

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er den danske top-CIO Susanne Schustins tre vigtigste principper for god it-ledelse