Artikel top billede

(Foto: Pr-foto)

Columbus-CEO om sit begivenhedsrige første år som topchef: “Det var ikke en behagelig proces, men vi skal ikke klage, fordi vi er alle helt bevidst om, at det skete på en tragisk baggrund”

Interview: Columbus-topchefen Søren Krogh Knudsen gør status efter et begivenhedsrigt første år på posten, hvor han har skulle eksekvere på selskabets Focus23-strategi og håndtere konsekvenser af krigen i Ukraine.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på Søren Krogh Knudsen begivenhedsrige første år som topchef for Columbus
  • Få indblik hvordan selskabets omstilling til konsulenthus forløber
  • Få indsigt hvordan det gik til da Søren Krogh Knudsen og Columbus måtte hastesager Columbus’ russiske forretning
839
4:15 min
Det er knap et år siden, at Columbus-topchef Søren Krogh Knudsen tiltrådte, og han har haft et begivenhedsrigt år i den danske it-virksomhed, der blandt andet har været påvirket af dramatiske geopolitiske og makroøkonomiske begivenheder.

Den primære opgave i hans første år har været at implementere selskabets Focus23-strategi, der indebærer, at Columbus skal være mere konsulenthus og lidt mindre ERR-virksomhed.

Det forklarer han til Computerworld i forbindelse med aflæggelsen af selskabets regnskab for andet kvartal af 2022.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

”Det fylder helt oppe på direktionsgangene:" Danske topkonsulenter løfter sløret for det allervigtigste it-tema lige nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Det benytter de den danske supercomputer Gefion til: Topchef Nadia Carlsten løfter sløret for AI-computerens brugere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Support til Exchange 2016 og 2019 udløber om mindre end en måned: Sådan bør du gøre ifølge Microsoft

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan har IBM Danmark hentet store gevinster ved at indføre AI: Er blevet 230 færre medarbejdere på grund af AI

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En af verdens største cloud-transformationer er færdiggjort: 100.000 medarbejdere er blevet koblet på