Artikel top billede

(Foto: Pleo)

Den danske it-komet Pleo skal satse færre markeder: Vil have særligt fokus på disse syv lande

Pleo vil satse på færre markeder, men til gengæld forventer det fremadstormende danske fintech-selskabet, at det vil kunne være profitabelt ved udgangen af 2024.

Danske Pleo, der har opnået en milliardværdi ved at udvikle et værktøj til at håndtere virksomhedsudgfiter betalt via firmakort vil i fremtiden satse på færre markeder.

Det skriver Børsen.

Helt konkret vil Pleo nu fokusere på de danske, engelske, tyske, spanske, franske, hollandske og svenske markeder.

Gennemførte stor fyringsrunde

Meldingen kommer efter, at selskabet for et halvt år siden gennemføre en større fyringsrunde, der betød, at medarbejderstaben blev reduceret med 150 personer således, at selskabet i dag har 825 ansatte.

“Det har været naturligt for os at fokusere forretningen, særligt efter en periode i 2022 hvor organisationen voksede meget kraftigt. Derfor går vi målrettet efter de markeder med den største fremdrift og det største potentiale,” siger Pleos topchef Jeppe Rindom til Børsen.

Pleo-chefen oplyser til Børsen, at selskabet i løbet af det seneste år til halvandet har fået større fokus på at skabe profitabilitet, og selskabet har således i løbet af de seneste 12 måneder øget sin omsætning med 100 procent samtidig med at man har kunne holde omkostningerne i ro.

Det er Jeppe Rindoms forventning at Pleo i slutningen af 2024 vil være profitable.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere