Amazon udvider muligheden for at kunder kan betale med deres håndaftryk

Amazon begyndte at teste betalingsteknologien sidste år. Nu udvider techgiganten løsningen.

Artikel top billede

(Foto: Unsplash/Christian Wiediger)

Amazon vil revolutionere shopping med nye betalingsmuligheder, og derfor udvider techgiganten nu muligheden for, at kunder kan betale med håndaftryk ved hjælp af Amazons One-teknologi.

Teknologien rulles ud i Whole Foods-butikker i USA, som tæller omkring 500 styk. Samme butikskæde, hvor Amazon begyndte at teste teknologien sidste år.

Metoden fungerer ved, at kunden vifter med hånden over en betalingsstation, hvorefter Amazon One aflæser brugerens håndaftryk, som kunden har knyttet til sit betalingskort. Det skriver vores søstermedie Computersweden.

Ifølge Amazon selv er efterspørgslen på Amazon One steget, og teknologien er blevet brugt over tre millioner gange.

Amazon er angiveligt også begyndt at markedsføre teknologien i stigende grad til tredjeparter.

Amazon One bruges blandt andet på caféer fra den amerikanske kæde Panera Breads.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Teknologiens frontløbere i en forandringsfyldt verden

    CIO’erne spiller en centrale rolle i at drive moderne virksomheder fremad i en usikker tid.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job