Salesforce vil ansætte 2.000 nye medarbejdere som led i stor AI-satsning

To år efter, at Salesforce fyrede 7.000 medarbejdere, vil selskabet nu hyre 2.000 personer i forbindelse med stor AI-satsning

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Salesforce sætter gang i ansættelserne.

CRM-giganten vil ansætte 2.000 nye medarbejdere til at sælge AI-produkter til kunderne.

“Vi tilføjer yderligere et par tusinde sælgere til at hjælpe med at sælge disse produkter,” siger selskabes administrerende direktør Marc Benioff ifølge CNBC og fortsætter:

“Vi havde allerede 9.000 henvisninger til de 2.000 stillinger, som vi har åbnet. Det er fantastisk.”

Sidste måned berettede Bloomberg, at Salesforce ville ansætte 1.000 personer, men det tal er blevet fordoblet siden da.

Mere specifikt skal de kommende ansatte sælge den anden generation af Salesforces Agentforce-teknologi.

Det er et vendepunkt i forhold til tendensen i de senere år.

I 2023 annoncerede selskabet, at 10 procent af arbejdsstyrken skulle fyres, hvilket svarede til omkring 7.900 ansatte.

Dette skete i en periode, hvor der var mange fyringer hos flere af de store teknologivirksomheder.

"Forretningsmiljøet er fortsat udfordrende, og vores kunder tager en mere målrettet tilgang til deres købsbeslutninger," meddelte Marc Benioff dengang.

31. januar 2024 havde selskabet ifølge CNBC 72.682 ansatte. I Danmark har Salesforce i omegnen af 150 ansatte.

Senere i 2024 meldte Benioff ud, at nye ansættelser ville komme til.

Der er ikke detaljer om, hvor de 2.000 nye ansatte bliver placeret geografisk.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job