Salesforce hæver priserne for en lang række af sine produkter - og tilføjer samtidig AI-elementer som et slags plaster på såret.
Selskabet meddeler, at det hæver priserne på en række versioner af sine store og udbredte løsninger som Sales Cloud, Service Cloud, Field Service og flere andre cloud-versioner.
Priserne kommer til at stige med seks procent fra 1. august.
Ifølge selskabet stiger versionerne Salesforce Starter, Pro og Foundation ikke i pris.
Sammen med prisstigningerne ruller Salesforce en række AI-tilføjelser ud til kunderne. Det kommer til at ske i form af en AI-agent, som hver bruger vil få tildelt.
Hertil kommer et nyt værktøj, som brugerne kan anvende til at skrive prompts.
Salesforce ændrer også i Slack, som selskabet jo købte i 2021 for 27 milliarder dollar.
Selskabet indføjer nemlig også i Slack en række AI-muligheder.
Også her stiger prisen til et niveau, som Salesforce mener ‘afspejler den markante værdi, der tilføjes gennem de nye og avancerede AI-muligheder,” som det hedder.
Salesforce hævede senest sine priser i sommeren 2023 - dengang med 10 procent.