Spam driver SoftScan mod nye højder

Stor efterspørgsel efter spamfilter-løsninger drev SoftScans omsætning i vejret med 73 procent sidste år. "Spam er et stadigt stigende problem," konstaterer SoftScans administrerende direktør, Thomas Holm Jensen.

Løsninger, der kan lægger en dæmper på spammails og virusangreb, er så populære, at softwarehuset SoftScans omsætning sidste år steg fra 19 millioner kroner til næsten 33 millioner kroner.

"Markedet er modnet, og efterhånden har ni ud af 10 virksomheder en eller anden løsning i spil til at bekæmpe spam og virus," siger Thomas Holm Jensen, administrerende direktør, SoftScan, der leverer og driver antivirus- og spamfilter-løsninger.

Spam kender ikke til grænser

Spam kender ikke til landegrænser, og SoftScan gør også sit til at nedbryde de geografiske afstande.

Selskabet har aktiviteter i både Danmark, Norge og Sverige samt Storbritannien og Tyskland.

"I England går vi til markedet gennem forhandlere, og det har vist sig at være den rigtige model derovre. I Tyskland sætter vi et franchise-program i gang til august, og den første franchise-kontrakt tager vi selv for at vise vejen," siger Thomas Holm Jensen.

Bag SoftScans fremgang ligger, at der ifølge direktøren gennem året har været "mere af det samme" - altså en stigende strøm - også i år - af virusangreb og uønskede spam-mails.

Virus 112 og Barracuda

Herhjemme er SoftScans væsentligste konkurrent Comendo Virus112, mens konkurrenter som Barracuda, Telenor, McAfee og MX Logic stikker hovedet frem andre steder i Skandinavien.

Ifølge SoftScans direktør var der ved årsskiftet 82 ansatte i selskabet, og han forventer, at fordoble både det tal samt omsætning og indtjening i indeværende år.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere